Az idei év egyelőre katasztrófa a Netflix számára, a tavalyi év végén még mindenki által növekvő pályán lévőnek hitt szolgáltatás az első negyedévben 200 ezer, a második negyedévben pedig 970 ezer előfizetőt veszített világszerte. Az utóbbi valójában jó hírnek számít, miután az elemzők 2 milliós mínuszra számítottak, jelenleg 220,7 millió ügyféllel büszkélkedhet a vállalat.
Az idén kialakult helyzetre reagálva a Netflix azonnali költségtakarékossági intézkedéseket tett, számos exkluzív műsor elkaszálása mellett két körben leépített ~450 főt, kontextusként olyan 11 ezer alkalmazottat foglalkoztat világszerte.
Ezeknél végső soron persze sokkal fontosabbak a hosszú távú fenntarthatóságot célzó lépések, ezek keretében alapvetően két dologra fókuszál a vállalat: egyrészt próbálja kitalálni, hogy a felhasználói fiókjukat a családtagjaikkal és barátaikkal illetéktelenül megosztókra hogyan tudna plusz előfizetési díjat terhelni (állítása szerint olyan 100 millió háztartásban netflixeznek jogtalanul), továbbá 2023 elején be kíván vezetni egy reklámok mutogatásáért cserébe olcsóbb előfizetést is.
A legutóbbi kapcsán érkeztek most új információk, a csomag várható áráról még nincs hír, azonban azt elárulta a Netflix, hogy a hirdetések tolerálása mellett az előfizetői biztosan kevesebb film és sorozat közül válogathatnak majd, csak a reklámmentes csomagok esetében lesz képes biztosítani a teljes kínálatát. A részletek ismerete nélkül nem lehet megítélni, hogy ennek mekkora gyakorlati jelentősége lesz, azonban vigyáznia kell a vállalatnak, hogy ne találja magát két szék között a padlón a legolcsóbb csomaggal, eladható legyen a kompromisszumai ellenére.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!