Amilyen gyorsan jöttek, olyan gyorsan el is tűntek a videókártyák piacáról a kriptobányászok, megszűnt a termékek éveken át tartott készlethiánya. Ennek hála drámai esésbe kezdtek a grafikus vezérlők árai, mára bármely modell kapható az ajánlott fogyasztói árán, bár olyan magas összegekről beszélünk, hogy a PC-s játékosok egy része továbbra sem képes vagy hajlandó újat vásárolni magának.
A helyzetet alaposan megérezte az NVIDIA is, az idei második negyedéves üzleti beszámolójának előzetes verziója szerint az előrejelzett 8,1 milliárd dollár helyett csak 6,7 milliárd dollár bevételt ért a kérdéses három hónapban, ami éves összehasonlításban 19% csökkenést jelent.
A helyzet magyarázata, hogy az NVIDIA gamereknek szánt videókártyákból származó bevétele csak 2,04 milliárd dollárra rúgott, ami éves összehasonlításban 33% mínuszt, míg az idei első negyedévhez képest 44% csökkenést jelent. A vállalat megfogalmazása szerint „makroökonómia ellenszél" tett keresztbe a grafikus vezérlők eladásainak.
További fejfájás az NVIDIA számára, hogy óriási a kártyagyártóknak szánt komponenskészleten ül, többek közt ezek raktározása 1,32 milliárd dolláros kiadásként ölthet majd alakot a pénzügyi beszámolójának végleges kiadásában.
„A gaming termékek eladási előrejelzései a negyedév haladtával folyamatosan rosszabbodtak. Várakozásaink szerint az eladásokat befolyásoló, kedvezőtlen makroökonómia körülmények továbbra is fennállnak majd, így a partnereinkkel lépéseket tettünk az árak és a készletek kiigazítása érdekében" – magyarázta Jensen Huang, az NVIDIA vezérigazgatója.
Ez jó eséllyel azt jelenti, hogy a vállalat árvágásokkal próbálhat megszabadulni a beragadt készletektől.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!