Az Egyesült Államok piacát monitorozó Pew Research Center rohamosan csökken a Facebook népszerűsége a fiatalok közében, a közösségi oldal gyakorlatilag egyre inkább az idősebbek platformja lesz, ráadásul köztük is csökken a népszerűség.
Korábban ez szinte elképzelhetetlennek tűnt, hiszen aki nem volt fent a Facebookon, az szinte nem is létezett a digitális térben, így arra lehetett tippelni, hogy ugyan emelkednek majd fel kihívók, de a Facebook mindig is egyfajta alap marad majd. Azonban az olyan platformok, mint az Instagram, vagy az utóbbi időkben a TikTok, folyamatosan hódították el a legfiatalabbakat.
Ennek persze számos oka van: nem csak az, hogy pörgős, videós tartalmakat szolgáltató TikTok jobban megfelel a fiatalok igényeinek, hanem például az is, hogy a Facebookon egyre gyakrabban jelentek meg az idősebbek: szülők, nagymamák, akikkel a fiatalok nem feltétlenül szeretnek "egy térben lenni".
Akárhogy is, a 13 és 17 év közötti fiatalok még hét-nyolc évvel ezelőtt is 71%-ban használták a Facebookot, ez azonban mára 32%-ra csökkent.
Azért a Facebook anyacége, a Meta nem panaszkodhat annyira, hiszen a szintén az érdekeltségébe tartozó Instagram népszerűsége 52%-ról 62%-ra növekedett, ráadásul messze többen használják lányok (69%) mint a fiúk (55%).
Sőt, a számokból az látszik, hogy a legtöbb közösségi médiumot többségében a fiatal lányok veszik igénybe, látványos fordulat leginkább az elsősorban videojátékok közvetítésére használt Twitch esetében figyelhető meg, ahol 26% a fiúk és 13% a lányok aránya a vizsgált korosztályban.
A TikTok jelenleg azonban a Facebooknál és az Instagramnál is népszerűbb a fiatalok körében.
Igazából az egész felmérés legnagyobb kivétele a YouTube, amelynek a népszerűsége töretlen. A 13-17 évesek 95%-a használja, köztük a lányok 92%-a és a fiúk 97%-a. Ezek videós platformként a TikTok nem tudja megszorongatni a YouTube-ot, ami persze nem is csoda, hiszen egészen más tartalmak jellemzőek a két oldalon, ráadásul a YouTube is igyekszik versenyben maradni, hiszen a rövid videókra specializált YouTube Shorts bevezetésével egyértelműen a TikTokot másolta le.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!