Az Instagram bejelentése szerint március 16-án megszűnik az influencereknek és üzleteknek szánt Live Shopping a közösségi szolgáltatásban. A 2020-ban egyes piacokon elérhetővé vált lehetőség többé-kevésbé a tévés teleshopot másolja, az élő közvetítések házigazdái az Instagram appon át gyorsan és könnyen megrendelhető termékeket tudnak ajánlgatni a nézőknek, bár képesek bevonni a közönséget az adásba, így az efféle tévés műsoroktól eltérően valamelyest interaktív megoldásról van szó.
A Live Shopping leállításának okát nem közölte az Instagram, azonban közismerten nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, nem érte meg élő közvetítésekben termékeket kínálgatni. Egyes ázsiai piacokon nagyon népszerű ez a fajta értékesítés, ám azokon nem sikerült felvenni a versenyt a célra bevált appokkal és szolgáltatásokkal, míg a világ többi részét javarészt hidegen hagyta az instagramos teleshopolás, így Meta leánycége most befejezi a koncepcióval való foglalkozást.
A hírek szerint az európai országokban gyakran értékesítés nélkül futottak le a Live Shopping tesztadásai.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!