Január közepén a Google bármiféle ceremónia nélkül leállította a bő három évet élt Stadia felhős játékfuttatóját. A vállalat egy végső és nagy veszteséget bevállalva szerencsére visszatérítette a vásárlóknak a szolgáltatásban akár 60+ eurókért vásárolt játékok árait, egyes piacokon még a hardverek árait is visszaadta a vevőknek.
Most az Activision Blizzard játékkiadó Microsoft általi felvásárlásával kapcsolatos vizsgálódása során a brit versenyügyi hivatal kiadott néhány eddig nem látott becslést a felhős játékstreamelő szolgáltatások piaci részesedéséről a 2021-es és 2022-es években, amely rávilágít, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a Google vezetősége miért döntött a Stadia leállítása mellett.
A számok alapján 2021-ben még aránylag kiegyenlítettek voltak az erőviszonyok, nagy meglepetésre a PlayStation Cloud Gaming volt 30-40% résszel a piacvezető. Viszont 2022-ben a Microsoft xCloud bőven 50% feletti részesedést szerzett, meglehetősen csekélyre szorítva PlayStation Cloud Gaming és az NVIDIA GeForce Now piaci részesedését. A Google Stadia részese 5-10% körüli értékről 0-5% tartományba csúszott, egy kategóriába került a nyilvánosan 2022 márciusában indult Amazon Lunával.
Szolgáltatás | 2021-es piaci részesedés | 2022. első félévi piaci részesedés |
Microsoft xCloud | 20-30% | 60-70% |
PlayStation Cloud gaming | 30-40% | 10-20% |
NVIDIA GeForce Now | 20-30% | 10-20% |
Google Stadia | 5-10% | 0-5% |
Amazon Luna | - | 0-5% |
A brit versenyhatóság végső soron azzal érvel a számok alapján, hogy a játékplatformok versenyképességét legnagyobb részt a rajtuk elérhető termékek határozzák meg, nem pedig a cégek műszaki háttere. A hivatal jelen pillanatban ellenzi az Activision Blizzard felvásárlását, függetlenül attól, hogy a Microsoft tíz évig szerződésben garantálná a Call of Duty-k PlayStationre való kiadását.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!