A mostanra hivatalosan is véget ért koronavírus-járvány csodát tett a táblagépek régóta csökkenő trendet mutatott eladásaival, rengetegen kezdték vásárolni a másokkal való távoli kapcsolattartás, az otthoni munkavégzés, vagy éppen a tanulás megkönnyítésére a termékeket.
A járványhelyzet elmúlásával és a gazdasági nehézségek jelentőssé válásával viszont újból fordult a kocka, az IDC piackutató cég adatai szerint éves összehasonlításban az idei első negyedévben 19,1 százalékkal csökkentek a táblagépek eladásai, csak 30,7 millió fogyott belőlük. Kontextusként 2022 első negyedévében 38 millió, míg 2021 első negyedévében 39,9 milliót adtak el világszerte a gyártók.
A piaci szereplők közül senki sem lehet büszke a teljesítményére, a piacvezető Apple eladásai 10,2% mínusszal 10,8 millióra estek, az okostelefonos piacon mutatott válságállóságot nem sikerült a tabletes piacon is hoznia. A második Samsung ennél is nagyobb 14,3% zuhanással csak 7,1 millió gépet adott el, a dobogó harmadik helyére bejött Huawei pedig „csupán" 9,7% csökkenést elkönyvelve 2 millió terméket értékesített.
Az eladási toplista negyedik és ötödik helyeit elfoglaló Lenovo és Amazon esetében már övön aluli ütésnek mondható 37,1 és 62 százalékokkal csökkentek az eladások, ami nem meglepő, hiszen ezek a márkák az olcsó tabletekre fókuszálnak. Emiatt egyrészt a koronavírusos időkben pusztán kényszerből táblagépet vásároltak gyakran választották a termékeiket, másrészt pedig a gazdasági nehézségek miatt a gépeik célközönségének kellett elsőként visszafognia a költekezését, mindkettő tényező súlyosan közrejátszott az idei első negyedéves eredményeikben.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!