Mark Zuckerberg néhány nappal ezelőtt feltűnően kapkodva leleplezte a Meta Quest 3 virtuális valóság headsetet, noha a 499 dollárnál kezdődő termék csak az ősszel fog elérhetővé válni. Ennek sejthető volt az oka, napokkal később az Apple is bemutatta a Vision Pro modelljét, bár a 3499 dolláros sisakot kategorikusan nem hajlandó VR-headsetnek titulálni, Tim Cookba és a vállalat többi vezetőjébe pedig pedig nem szorult annyi bátorság, hogy hajlandóak legyenek viselni a bemutatása során.
A The Verge újságírója egy dolgozó jóvoltából nem hivatalosan részt vett a Meta első céges szintű megbeszélésén a Vision Pro bemutatását követően, ezen szokás szerint Mark Zuckerberg is jelen volt, az elvárhatónak megfelelően pedig kitért az Apple headsetére. Véleménye szerint a termék semmi olyan sem tud felmutatni, amivel a Meta már ne foglalkozott volna, továbbá az Apple azon állításával sem ért egyet, hogy ez lenne a számítástechnikai jövője.
Zuckerberg szerint a Vision Pro bemutatója remekül tükrözi az értékbeli és jövőképbeli különbséget a Meta és az Apple között. A Meta végső célja a virtuális valósággal, hogy új módot találjon az emberek közti interakcióra és közelebb hozza azokat egymáshoz, miközben a felhasználók aktívak maradnak és dolgokat tesznek. Ezzel szemben az Apple bemutatóján csak azt lehetett látni, ahogy valaki egyedül ül a kanapén a headsettel a fején.
Természetesen Zuckerberg az árazás kérdését is felemlegette, a Meta a lehető legszélesebb kör számára kívánja elérhetővé tenni a virtuális valóságot, míg az Apple fejsisakja a professzionális közönséget célozza.
Emiatt engedhette meg magának egy orbitális árcédulájú, az óriási fogyasztása miatt erősen helyhez kötött modell elkészítését a cég.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!