A startupok javának soha nem sikerül sikerre vinnie az elképzelt termékét, azonban komolyan növeli a sikerük esélyét, ha be tudnak vonni közel 500 millió dollár tőkét a befektetőktől. Ennek megfelelően ki gondolta volna, hogy totális bukásnak bizonyul a 2015-ben színre lépett Zuma, a Szilícium-völgyi cég automatizált gyártósoron összeállított, majd kiszállítás közben kisütött pizzákat kívánt forgalmazni.
A rendszerben az lett volna a pláne, hogy egyrészt olcsóbbá tette volna a pizzákat, másrészt pedig az ügyfelek gyorsabban és frissebben kapták volna meg a terméket. A pizzák gépesített legyártásával nem is volt probléma, azonban a szállítás közbeni kisütésükbe már beletört a Zuma bicskája: nem tudta megoldani, hogy a mozgó járművekben ne csússzon le az olvadt sajt a pizzák tetejéről.
A múlt évtized végére kritikussá vált a helyzet a Zuma számára, menekülési kísérlet gyanánt 2019-ben felvásárolta a fenntartható csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó Pivot Packaginget, 2020-ben pedig befejezte a pizzaüzletes kísérletezést, ez a lépés a munkavállalói felének, olyan 500 főnek az elbocsátásával járt. Most viszont tényleg véget ért a dal a Zuma számára, a Pivot Packaging május végével fizetésképtelenné vált, a Sherwood Partners segítségével megkezdődött a felszámolása.
A pizzákról lecsorgott sajt végső soron két cég csődjéért és közel 500 millió dollár befektetői tőke elpárolgásáért tehető felelőssé.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!