A Stellantis több mint 11 milliárd dollár értékben írt alá szerződéseket azért, hogy 2030-ig megkapja azokat a chipeket, amelyekkel legyárthatja az autóit. A félvezetőgyártók így garantálni tudják, hogy a gyártáshoz nélkülözhetetlen chipek ellátása nem akadozik majd, ez az EV-k és a nagy számítási teljesítményű funkciók miatt is alapkérdés.
A világjárvány alatt chiphiánnyal küzdöttek az autógyártók, ennek hatására mindenki halmozásokba és áremelésekbe kezdett – bár az árak nem igazán csökkentek, de rövid idő alatt fuldoklani kezdtek a chipektől a gyártók és a vevőik is. A kapacitásbővítések és gyárépítések nem állnak le, de azóta erős túlkínálat van a piacon.
Az mindenesetre tiszta sor, hogy az új autók dugig lesznek chipekkel, a szektor nem szenved majd a jövőben sem – a Stellantis például azt mondja, több száz eltérő félvezetőt használnak az autóikban. És olyan rendszert alakítottak ki, hogy egy hiányzó chip miatt mégse kelljen leállítani a gyártást. A fejlesztésekben az Infineon, az NXP, az onsemi és a Qualcomm segíti az óriást.