Hiánypótló elemzéssel állt elő a Counterpoint Research piacelemző cég, állítása szerint az elmúlt években eltűnt a mobilmárkák körülbelül kétharmada a piacról. Akármilyen hihetetlenül is hangzik, de a 2017-es csúcs évben globálisan legalább 720 különféle márka volt jelen a piacon, míg mostanra 250-re esett az aktív brandek száma.
A csökkenés már 2018-2019 során megkezdődött, de akkor még viszonylag moderált volt az üteme, a két évben együtt 110 márka tűnt el a piacról, 610-re esett a megmaradtak száma. Ezt követően a koronavírus tisztító tűzként csapott le a piacra, 2020 végére csak 420 márka maradt talpon, 2021 végére pedig 370-re esett az érték; ebben a két évben 240 márkával csökkent a kínálat. Ezt követően a jött a jelenleg is tartó gazdasági nehézséges korszak, tavaly és idén újabb 120 márka adta fel a harcot.
A Counterpoint szerint oroszlánrészt kisebb és helyi piacokat kiszolgáló márkák húzták le a rolót. A brandek számának csökkenése részben a mobilok kitolódó életciklusára vezethető vissza, erre a jelenségre jött rá először 2020/2021-ben a koronavírus és a komponenshiány, majd 2022/2023-ban a gazdasági nehézségek miatti mobilvásárlási hajlandóság csökkenése.
Olyan márkák tűntek el az elmúlt években, mint a dél-koreai LG, az Indiából származó Micromax, Intex, és Karbonn, a kínai Meizu, Coolpad, továbbá Gionee.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!