Most épp trágárságcsőszt játszik a YouTube
![woman says stop Block Stop Gesture Unrecognizable Person Stop - Single Word Photography Young Women Women City Life Self-Defense Hand Sign Fashion Model Sayings Attitude Thumb Color Image 25-29 Years 20-24 Years Young Adult Fear Furious Gesturing Showing](https://cdn.origo.hu/2023/12/ZN8URNhliON3ZjXwGI98EhYZ0kRWXjh68kvVLuVE8nI/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzY0YWVhYTQ0MzFiYzRhMTU4YjMwNzNkYTVmMTk1Njg3.webp)
Idén novemberben a média és a youtuberek figyelmét teljesen elkerülve a YouTube új szabályokat vezetett be a káromkodást illetően. Ezek keretében minden olyan videóban letiltja vagy korlátozza a reklámok megjelenését, amelyek első 15 másodpercében elhangzik akár egyetlen trágár kifejezés, továbbá ugyanezek a korlátozások vonatkoznak a káromkodásokkal teli videókra is.
A szabály bevezetése minden bizonnyal a hirdetők kérésére történt, hiszen azok nem szeretnék, amennyiben a nézők trágárkodással asszociálnák a márkáikat, a termékeiket, a szolgáltatásaikat. Viszont problémát jelent, hogy az új szabályt nem sikerült kommunikálni a youtuberek felé, így a többség csak a videóik demonetizálását követően értesül a létezéséről, ráadásul törlés és újbóli feltöltés nélkül kiszerkeszteni sem tudják az érintett tartalmaikból a rossz nyelvezetet.
Ezeken túlmenően szokásához híven a YouTube képtelen fair és konzisztens módon alkalmazni a saját szabályait: néha nem korlátozza a szabálysértő videókat, máskor pedig szabálykövető videókat demonetizál tévedésből. A tapasztalatok szerint a videómegosztó ügyfélszolgálata a megszokott formáját hozva tehetetlen és lehetetlen, a problémák miatt panaszkodó youtuberek javarészt a falnak beszélnek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!