Óriási sikert aratott a kritikusok és a játékosok körében a múlt héten megjelent Alan Wake 2 túlélőhorror, a finn Remedy fejlesztőcég ráadásul műszakilag is világszínvonalú terméket tett le az asztalra a saját Northlight játékmotorjának használatával.
Az új generációs technológia sajnos óriási pofonnal is szolgált a számítógépes játékosok java számára, a mesh shading használatának köszönhetően modern és erős videókártyát igényel a játék. Az eljárással drámaian növelhető a grafikai részletesség, racionális teljesítményigény mellett masszívan több a 3D-modelleket alkotó poligon (jellemzően háromszög) jeleníthető meg a képkockákon.
Ez szép és jó, cserébe viszont a mesh shading hardveres szintű támogatást igényel, csak a GeForce GTX 16, a GeForce RTX 20+, a Radeon RX 6000+, továbbá az Intel Arc videókártyákon érhető el.
Specifikusan az Alan Wake 2 egy alternatív renderelési módnak köszönhetően elindítható a mesh shadinget nem támogató videókártyákon is, azonban csak a Radeon RX 5700 XT-n bizonyult játszhatónak, még a GeForce GTX 1080 Ti sem képes legalább 30 fps feletti sebességgel futtatni.
A helyzet nagy megdöbbenést okozott a számítógépes játékosok körében, hiszen az elmúlt olyan másfél évtizedben teljesen elszoktak attól, hogy valamiféle funkció támogatásának a hiánya miatt ne fussanak a legújabb játékok a videókártyáikon. Jellemzően az történt, hogy
a videókártyáik előbb futottak ki a játékok által igényelt izomerőből, mint a megkövetelt funkciókból.
Az Alan Wake 2 csak az ébresztő volt a PC-s játékosok számára, a következő években egyre gyakrabban fordul majd elő, hogy az új játékok mesh shadinget követelnek majd.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!