A böngészőben futtatható játékokat gyűjtő webhelyek nem a szerzői jogok tiszteletben tartásáról híresek, gyakran engedély nélkül teszik elérhetővé a mások által hobbiból fejlesztett játékokat, majd a melléjük szúrt reklámokból próbálnak bevételre szert tenni.
Ennek az élősködésnek a legritkább esetben van említésre méltó következménye, a fejlesztők legfeljebb e-mailt írnak a webhelyek üzemeltetőjének, hogy töröljék a kínálatukból a játékukat. A jogi lépések tétele csak a játékfejlesztő cégek esetén megszokott, így ezek meglopását kerülik is a webhelyek üzemeltetői, a magánszemélyek nem veszik fáradtságot a költséges pereskedésre.
Josh Simmons sem kívánt ügyvédhez fordulni az Sqword játékát ellopott webhelyekkel szemben, az első pillantásra egyszerűnek tűnő címben egy 5×5-ös rácshálóban kell szavakat kirakni. A problémás webhelyek jelen esetben egyszerűen beágyazták a játék komplett webhelyét egy iFrame elemen keresztül a saját oldalaikba, ez egy ősi technika, számos közösségi oldal és a YouTube is így teszik lehetővé tartalmaik más weboldalakba való betoldását.
Ebben a webfejlesztő rögtön meglátta a móresre tanítási lehetőséget: úgy módosította a saját weblapját, hogy a más webhelyekbe való beágyazása esetén az elvárt tartalom helyett a hírhedt „goatse" fotót mutassa a játszani próbálóknak.
A goatse a rickrollozás gusztustalan változata: egy meztelen és előrehajolt férfi látható rajta, ahogy a kezeivel széthúzza az óriási tágított ánuszát.
Simmons némi kockázással körülbelül kicenzúrázta a képet, plusz ráírta a szöveget, hogy „Ellopom mások kódját, mert egy totál balfék vagyok". Meglátása szerint a mostani akció volt a játékfejlesztői karrierjének csúcsa.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!