Hivatalosan is elkezdték elvenni a valódi influencerek munkáját a mesterséges intelligenciával generált társaik. A 25 éves spanyolnak mondott Aitana Lopezt a The Clueless modellügynökség hozta létre, márkák reklámarcaként, továbbá az OnlyFans-hez hasonló Fanvue oldalon való fehérneműs pózolással átlagosan havi 3000 euró (~1,14 millió forint) bevételt hoz a konyhára. Az eddigi legjobb hónapban keresett már 10 ezer eurót (~3,8 millió forintot) is, árulta el Rubén Cruz, a The Clueless társalapítója.
Cruz szerint a nem létező modell létrehozásának ötlete tavaly nyáron született meg. „Azért hoztuk létre, hogy jobban éljünk, ne legyünk annyira kiszolgáltatva más emberek egójának és mániáinak, a puszta pózolásból pénzt keresni kívánóknak" – mesélte a modellügynökség társalapítója.
A MI-vel készült Aitana természetesen az Instagramon is fent van, már 154 ezer követővel rendelkezik, és annyira meggyőző, hogy egyszer egy ismert színész randevúra próbálta hívni.
A technológia komoly sokk lehet a modellkedő típusú influencerek számára, Cruz sem kertelt: a gépileg létrehozott influencerek minden ízükben közönségek igényeire szabhatóak, nem kérnek fizetséget, a kontrollált „viselkedésükből" kifolyóan pedig nem kavarhatnak a hirdetők számára kínos botrányt.
Mindeközben pedig elszívják a hirdetők pénzét a reklámpiacról.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!