A Google új generatív mesterséges intelligencia eszközöket vezet be a hirdetések létrehozásához. A keresésekkel együtt megjelenő címsorok és leírások megírásánál azonban nem áll meg, hanem lehetővé teszi a hirdetéseket kísérő képek létrehozását és szerkesztését is. Az eszközt mind a reklámügynökségek, mind pedig a házon belüli kreatív munkatársakkal nem rendelkező vállalkozások számára ajánlja.
A módszer rendkívül egyszerű: A hirdetők szöveges utasítások segítségével utasíthatják a mesterséges intelligenciát, amíg az olyan képet nem készít a hirdetésükhöz, ami tetszik nekik.
Ezzel komplett grafikai csapatok válnak feleslegessé és helyettük csak egy jól fogalmazó és elég türelmes kollégára lesz szükség az ügynökségeknél, aki ül a gép előtt és generáltatja a „kreatívokat”.
A lépésről lépésre történő hirdetéskészítőt első körben azok próbálhatják ki, akik a Google Performance Max hirdetési kampánykészítőjét használják. A rendszerbe le integrálva egy az új Google Pixel 8-on elérhető Magic Editor képszerkesztési képességekhez (például háttércsere) hasonló, fejlett képszerkesztési megoldás is.
Az ügyfelek használhatják majd a szerkesztőt a meglévő vizuális hirdetéseik frissítésére is, megtartva mondjuk a központi elemet, vagy a modellt, miközben releváns változtatásokat végezhetnek. Például így:
A Google azt is ígéri, hogy soha nem fog két ugyanolyan képet generálni, így elkerülhető lesz az a kínos lehetőség, hogy két egymással versengő vállalkozás pontosan ugyanazokkal a képekkel próbáljon hirdetni. Emellett minden AI-generált hirdetési tartalom rendelkezik majd SynthID-vel. Ez egy metaadat vízjel, amely segít felismerni az AI-vel készült tartalmakat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!