A Rockstar Games egyik legborzasztóbb szokása, hogy első körben mindig PlayStation és Xbox konzolokra adja ki a játékait, az irántuk érdeklődő számítógépes játékosok milliónak jellemzően egy további évet kell várniuk a nyílt világú alkotásaira. Ez meglehetősen szokatlan a játékiparban, a nagy költségvetésű termékek minden fő platformra egyszerre szoktak megjelenni.
Nagyon úgy tűnik, hogy ez lesz a napokban bejelentett Grand Theft Auto VI sorsa is, első körben csak PlayStation 5 és Xbox Series gépekre fut majd be. Erre reagálva a Rockstar Games egyik volt fejlesztője beszélt a helyzet hátteréről, Mike York annak idején a GTA V-ön dolgozott, így van rálátása az ügyre.
A férfi elmondása szerint a PC-s kiadás csúsztatásának oka, hogy a Rockstar vezetése minél előbb szeretné eljuttatni a játékait az üzleti értelemben legfontosabb platformokra, ez régebben elsősorban a PlayStationt, másodsorban pedig az Xboxot jelentette.
A stúdió teljes mértékben a konzolos verziók minél jobb állapotban való kiadására fókuszál.
Tovább nehezíti a helyzetet, hogy amíg a konzolok fix hardvereket használnak, addig számítógépből kismillió hardveres és szoftveres konfiguráció létezik, a működést és a változtatásokat pedig muszáj rengeteg variáción letesztelni, ami botrányosan időigényes elfoglaltság.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!