Folytatódik a svéd Embracer Group kálváriája. Az elmúlt években játékfejlesztő stúdiókat és az iparhoz kapcsolódó szolgáltatócégeket egymás után vásárolt vállalat nehéz anyagi helyzetbe került, miután tavaly az utolsó pillanatban kútba esett egy 2 milliárd dollár értékű tőkebevonással kecsegtetett üzlet, emiatt bő fél éve egymás után építi le vagy zárja be a közelmúltban megvásárolt cégeket.
A legújabb áldozat a kanadai Eidos-Montréal, a Bloomberg beszámolója szerint elkaszálták a két éve fejlesztés alatt állt Deus Ex-játékát, emiatt pedig jelentős leépítésre kényszerült. Hírünk írásáig senki sem erősítette meg a következő Deus Ex kukában landolását, de hétfő este a stúdió közleményt adott ki, miszerint gazdasági nehézségek és az Embracer anyacég újraszervezése miatt kénytelen megválni 97 dolgozójától, fejlesztők mellett támogatási és adminisztratív munkát végzők is érintettek.
A stúdió elbocsátás előtti létszáma nem ismert, annyi biztos, hogy az Embracer általi 2022-es felvásárlásakor 481 főnek adott munkát. Az anyacég az elmúlt hónapokban bezárta a Volition (Saints Row, Red Faction) és Free Radical Design (TimeSplitters) stúdiókat, ezen túlmenően pedig leépítéseket végzett többek közt a 3D Realms, a Beamdog, a Crystal Dynamics, a Lost Toys Interactive, továbbá a Black Forest Games cégeknél. A magyar leányai közül a Digic Pictures és a Zen Studios voltak érintettek az elbocsátásokban.
Január újabb fekete hónap a technológiai- és játékiparban, már legalább 25 ezren veszítették el a munkájukat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!