Minőségbiztosítási hibát véthetett a teljesítmény maximalizálásáért folytatott harca során az Intel. Az Epic Games tulajdonában lévő, játékfejlesztőknek szánt szoftvereket készítő RAD Game Tools véleménye szerint hardveres hibák vannak a gyártó 13. és 14. generációs Core processzoraiban, amelyek miatt specifikus körülmények között és nagy terhelés esetén instabillá válhatnak.
A cég szerint a probléma oroszlánrészt a Core i9-13900K és a Core i9-14900K processzorok egy kis hányadát érinti, a vizsgálódásai alapján egyes BIOS-beállítások, a magas működési frekvencia, továbbá az energiafogyasztás miatt néha egyszerűen rosszul számolnak, emiatt pedig elhasal a rajtuk éppen futtatott folyamat.
A jelenséget az Unreal motort használó játékokban figyelték meg, a RAD által készített Oodle szoftverrel tömörített adatok dekódolásakor. Viszont nem csak ez váltja ki a jelenséget, a szintén nagy terhelést okozó, mások által fejlesztett RealBench, CineBench, Prime95, Handbrake, továbbá Visual Studio futtatásakor is előjöhet az instabilitási gond.
Hírünk írásáig az Intel nem kommentálta a RAD beszámolóját.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!