Tovább tépázza a belé vetett bizalmat az elsősorban a biztonsági kameráiról ismert Wyze okosotthonos vállalat. Pénteken körülbelül negyed napos üzemzavar támadt az online szolgáltatásaiban, a vevők nem tudták távolról elérni a biztonsági kameráikat, majd a működés helyreállását követően egyes ügyfelek mások kameráiról érkező, előnézeti képet is tartalmazó értesítéseket kaptak. Szerencsére nem tudtak illetéktelenül rácsatlakozni mások kameráira.
A helyzet megoldása érdekében a Wyze minden olyan ügyfelét kiléptette a mobilappjából, akik az üzemzavar ideje alatt használni próbálták azt, ami megoldotta az ismeretlen kamerákról érkező értesítések gondját. Hétfőn a vállalat tájékoztató e-mailt kezdett küldeni az ügyfeleknek az ügy miatt: bevallása szerint olyan 13 ezer ügyfél látott mások kameráiról származó képeket, közülük 1504-en koppintottak rá kinagyítás vagy lejátszás érdekében az értesítésre, és páran mások kameráiról származó videókat is láttak.
A Wyze beismerte, hogy cserben hagyta az ügyfeleket, de a korábban már látott ujjal mutogatást bevetve próbálta részlegesen az Amazon Web Services-re hárítani a felelősséget, ez felel az online szolgáltatásinak az üzemeltetéséért, alapvetően ott történt az üzemzavar.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!