Folytatódik a játékipari dolgozók sötét korszaka. A közönség méretének stagnálása és a bevétel növekedésének elmaradása miatt tavaly bő tízezren veszítették el a munkájukat, idén pedig már 8800 főnél tart az elbocsátottak száma, többek közt az EA, a Sony, és a Microsoft is tömegeket építettek le.
A főként független fejlesztésű címek kiadására szakosodott Private Division leánycégénél tavaly végrehajtott, ismeretlen méretű elbocsátásokat követően most újabb racionalizálást jelentett be a Take-Two Interactive. Tájékoztatása alapján az év végéig olyan 5%-kal fogja csökkenti a dolgozóinak számát, ami a 11 ezer körüli létszáma alapján körülbelül 550-600 főt jelent.
Ezzel párhuzamosan készülőfélben lévő játékokat is töröl, csökkenti az irodáinak alapterületét.
A Rockstar Games anyacége szerint a tömeges elbocsátás a végkielégítésekkel és a veszteségek leírásával együtt olyan 160-200 millió dollárjába kerül majd, ám évente 165 millió dollár megtakarítással kecsegtet. A cég nemrég közölte, hogy 460 millió dollárért megveszi a felelőtlen növekedésébe majdnem belebukott Embracer Grouptól a Borderlands szériáról híres Gearbox játékfejlesztőt, de nem világos, hogy ennek van-e szerepe a most bejelentett leépítésben.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!