Óriási dobás az iPhone 15 Prókban debütált Apple A17 Pro rendszerlapka, ráadásul az alacsony szintű Metal programozási felületnek hála a 3D-s játékokat fejlesztők képesek lehetnek ténylegesen kihozni belőle a legtöbbet.
A mobilos chiphez képest rendkívüli képességek demonstrálása érdekében az Apple próbálja rávenni a nagy költségvetésű játékok fejlesztőit, hogy konzolok és PC mellett a lapkájával szerelt iPhone és iPad termékekre is adják ki a játékaikat. Ennek keretében például a Resident Evil Village, a Death Stranding, és az Assassin’s Creed Mirage is játszhatóvá váltak a megfelelő eszközein.
Az Appfigures által szerzett adatok alapján a műszaki gondok elhárulása után újabb komoly probléma lehet az efféle címek Apple mobileszközeire való kiadásával: nincs rájuk üzletileg komolyan vehető igény a fogyasztók részéről.
A szolgáltatás szerint az Assassin’s Creed Mirage a június eleji megjelenése óta 123 ezer letöltéssel büszkélkedhet az iPhone és iPad eszközökön. Ez nem tűnik lenyűgözőnek, de az igazi feketeleves, hogy csak 3000 felhasználó fizette ki az 50 dollárt a teljes játék feloldásáért.
Mindeközben az Assassin’s Creed Rebellion mobiljáték kétmillió letöltést ért el, a bevétele pedig hatszorosan haladta meg a Mirage-ét.
Ráadásul ez nem egyedi eset, a tavaly decemberben elérhetővé vált Resident Evil 4 csak 357 ezer letöltést hozott össze és 7000-en fizették ki a teljes játék feloldásáért elkért 30 dollárt. A tavaly október végén megjelent Resident Evil Village esetében 5750 fő adta ki 16 dollárt, ami kínosan halvány teljesítmény.
A nagy költségvetésű játékok sikertelensége nem meglepő, a csúcs iPhone-nal és iPaddel rendelkező komoly játékosok valószínűleg tartanak otthon gamer PC-t vagy játékkonzolt. Ezeken szebbek és jobbak az efféle játékok, így nem világos, hogy miért inkább a mobiljukon vagy a táblagépükön játszanának velük.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!