Egy gyorséttermi rendelés felvételére sem képes még a mesterséges intelligencia

Vágólapra másolva!
Befejezte a tesztelését a McDonald’s, túlságosan magasnak bizonyult a hibaaránya. Úgy látszik, messze még az idő, amikor a mesterséges intelligencia tényleg munkákat vesz el az emberek elől.
Vágólapra másolva!

A generatív mesterséges intelligencia elméleti síkon az ipari forradalom újabb lépcsőjét jelenti, a következő öt-tíz évben rengeteg dolgozó munkáját veheti majd el. A technológiát fejlesztő cégek és az MI bevezetése iránt érdeklődő vállalkozások természetesen kerülik az ilyen népszerűtlen szólamokat, állításuk szerint a munkaerőhiány enyhítésének egyik potenciális módját jelentheti a technológia, ami erősen féligazságnak tűnik.

mcdonalds drive-thru mcdrive
Inkább akadályozta a munkát az MI, mintsem segítette volna
Fotó: Jurij Kenda / Unsplash

Akármi is legyen a helyzet, a robot kollégáknak még van hova fejlődniük, az Egyesült Államokban üzemelő gyorsétteremláncok egy ideje már széles körben próbálják bevetni a kocsival áthajtós típusú rendelések ügymenetének felgyorsítására a technológiát. A vásárolni kívánók a sorra kerülésükkor elmondhatják szóban egy kioszknak, hogy mit kérnek, az pedig hangfelismeréssel és generatív MI-vel összeírja és továbbítja az étterembe a rendelést.

Vagy legalábbis ez az ötlet, a fogyasztók körében rendszeresen kritikákat kapó rendszerek ugyanis nehezen boldogulnak a munkával: a Wendy’s esetében 14%, míg a White Castle-nél 10% hibaaránnyal veszik fel a rendeléseket.

A technológiát a McDonald’s is tesztelte, az IBM volt ebben a műszaki partnere, azonban a túlságosan nagy hibaarány miatt most letett a technológia rendszeresítéséről. Jelenleg mindenki jobban jár, ha maradnak a helyükön az emberi dolgozók, kontraproduktív a robotsegítség.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!