A generatív mesterséges intelligencia elméleti síkon az ipari forradalom újabb lépcsőjét jelenti, a következő öt-tíz évben rengeteg dolgozó munkáját veheti majd el. A technológiát fejlesztő cégek és az MI bevezetése iránt érdeklődő vállalkozások természetesen kerülik az ilyen népszerűtlen szólamokat, állításuk szerint a munkaerőhiány enyhítésének egyik potenciális módját jelentheti a technológia, ami erősen féligazságnak tűnik.
Akármi is legyen a helyzet, a robot kollégáknak még van hova fejlődniük, az Egyesült Államokban üzemelő gyorsétteremláncok egy ideje már széles körben próbálják bevetni a kocsival áthajtós típusú rendelések ügymenetének felgyorsítására a technológiát. A vásárolni kívánók a sorra kerülésükkor elmondhatják szóban egy kioszknak, hogy mit kérnek, az pedig hangfelismeréssel és generatív MI-vel összeírja és továbbítja az étterembe a rendelést.
Vagy legalábbis ez az ötlet, a fogyasztók körében rendszeresen kritikákat kapó rendszerek ugyanis nehezen boldogulnak a munkával: a Wendy’s esetében 14%, míg a White Castle-nél 10% hibaaránnyal veszik fel a rendeléseket.
A technológiát a McDonald’s is tesztelte, az IBM volt ebben a műszaki partnere, azonban a túlságosan nagy hibaarány miatt most letett a technológia rendszeresítéséről. Jelenleg mindenki jobban jár, ha maradnak a helyükön az emberi dolgozók, kontraproduktív a robotsegítség.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!