Enyhén Frankenstein lehet a PlayStation 5 Pro

sony playstation 5 ps5 dualsense gamepad kontroller gamer gaming játék
Fotó: Tigran Hambardzumyan / Unsplash
Vágólapra másolva!
Két termékgenerációból ollózhatták össze a grafikus vezérlőjét.
Vágólapra másolva!

Kérdésessé vált az elmúlt napokban a Sony generációközi konzolfrissítésének idei piacra dobása, jelen álláspont szerint előfordulhat, hogy mégsem fut be az év végi ünnepi szezonra az alapgépnél érdemben erősebb PlayStation 5 Pro.

A hivatalos információkra való várakozás közben most újabb technikai részletek láttak napvilágot a Sony következő konzoljáról. Egy megbízható szivárogtató által közölt adatok alapján a termékben lévő, AMD által tervezett egyedi rendszerlapka egészen különleges szerzet lehet: a benne lévő grafikus vezérlő alapvetően a legújabb Radeon kártyákon is használt RDNA3 architektúrát használhatja, de a mérnökök beleollózták a következő RDNA4 architektúra egyes elemeit is, teljesen vagy nagyrészt megkaphatta annak valós idejű sugárkövetéssel kapcsolatos (ray-tracing) fejlesztéseit.

A korábbi pletykák arról szóltak, hogy a klasszikus raszteres rendereléskor a PS5 Pro elméleti síkon 50-60%-kal lehet gyorsabb, míg a sugárkövetéses képalkotásban kétszeres lehet az előrelépés.

Kontextusként az alap PlayStation 5 konzolban még RDNA2 grafikus architektúra dolgozik, ebben debütált az AMD oldaláról a ray-tracing támogatása. A számítógépes videókártyák piacán a lépéselőnyben lévő NVIDIA ezzel párhuzamosan már a második generációs sugárkövetéses megoldását dobta piacra a termékeiben, amely körülbelül kétszer akkora számítási kapacitást tudott felmutatni, és azóta sem zárult a felek között az olló. 

Végül érdekességként nemrég kiderült, hogy az AMD egyszer majdnem megvette az NVIDIA-t, csak az utóbbi vezetőjének nagyra vágyása miatt esett kútba az üzlet.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!