Jogi győzelmet aratott a SEGA játékkiadó, egy japán nyelvű sajtóközleménye alapján polgári perben sikeresen fellépett az egyik alkalmazottját az interneten zaklatott személlyel szemben. Az áldozatot és a zaklatót nem nevezte meg a cég, de állítása szerint az elkövető már jó ideje túlzottan rágalmazó és sértő megjegyzéseket tett a munkavállalójára, és többszöri felszólítás ellenére sem volt hajlandó ezt abbahagyni, így a vállalat pert indított ellene.
Az ügyet vitt japán bíró elmarasztaló ítéletet hozott: a zaklatónak kártérítést kell fizetnie az áldozat számára, be kell fejeznie a zaklatását, továbbá törölnie kell az összes múltbeli zaklató internetes hozzászólását. A cég szerint ha szükséges, akkor hajlandó újabb pereket indítani a dolgozók védelmében, a zaklatást az emberi jogaik megsértésének tekinti, amely a negatív hatásain keresztül sérti a vállalat üzleti érdekeit.
A SEGA különbséget tesz a vállalatot és a termékeit érő kritikák, továbbá a dolgozóinak a zaklatása között, az utóbbi ellen kíván mostantól erélyesebben fellépni.
A tavalyi Game Developers Conference szakmai eseményen végzett felmérés során a játékfejlesztők 91%-a tartotta folyamatban lévő problémának a fejlesztők zaklatását, a mértékét tekintve 78% nagyon komolynak vagy komolynak érezte a helyzetet.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!