A napokban az egyik kezével adott, a másikkal viszont elvett a YouTube, hívta fel a figyelmet az utóbbira egy youtuberekkel is együtt dolgozó reklámcég szakembere. A férfi rámutatott, hogy a YouTube bejelentés nélkül eltüntette a csatornák készítőinek az e-mail-címét a Névjegy felületről, így akik nem írják bele a bemutatkozó szövegükbe az információt, azok szponzorációs lehetőségektől eshetnek el, mert a hirdetni kívánók nem tudják majd a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben felvenni velük a kapcsolatot.
A videómegosztón nyilvános e-mail-cím nélkül maradt youtubereket jellemzően egyéb módokon is lehet érni, például a videóik alatti kommentekben vagy a közösségi médiás jelenlétükön keresztül. Viszont a valóság az, hogy az efféle extra munkát gyakran nem kívánják elvégezni a sajtósok, hacsak nem kifejezetten fontos számukra az adott alkotóval való együttműködés tető alá hozása.
Hírünk írásáig a YouTube nem kommentálta, hogy miért rejtette el a csatornákhoz tartozó e-mail-címeket. Talán magánszféravédelmi oka lehet a változtatásnak, de akármi is legyen a helyzet, erről előre értesítést kellett volna küldenie a tartalomkészítőknek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!