Vérig sértette egy ország népét az Apple

the underdogs apple
Egy pillanatkép az Apple komikusnak szánt, de a thai népet megsértett The Underdogs: OOO (Out of Office) rövidfilmjéből
Fotó: Apple
Vágólapra másolva!
A reklámfilmjében egy elmaradott állam benyomását keltette a hazájuk. Az már nem az első olyan reklám idén, amiben az Apple túllő a célon.
Vágólapra másolva!

Pár hónapon belül másodjára lett botrány az Apple kreatívnak szánt reklámjai miatt, a cég reklámszakembereinek újabban valahogy nem sikerül megérteniük a közhangulatot és a szélesebb kontextust az ötleteik mérlegelésekor.

Apple reklám thaiföld elmaradott
Az Apple reklám szerint thaiföld elmaradott ország, amin csak nevetni lehet.

Az első botrány májusban robbant ki az iPad Pro présgépes reklámja miatt. Ebben hangszerekhez, játékgéphez, szoborhoz hasonló tárgyakat zúzott be, majd a présgép pofájának felemelkedésekor előtűnt az új táblagépe. 

A hirdetéssel azt kívánta kommunikálni az Apple, hogy minden látott tárgy, továbbá emberi képesség kibontakoztatására szolgáló eszköz megtalálható az új iPad Próban. A kritikusai viszont csak egy minden emberit apránként elpusztító és szintetizáló techcég tapintatlanságát látták a reklámban, így a vállalat végül kénytelen volt bocsánatot kérni miatta.

Most itt a második menet, az Apple ezúttal Thaiföld népét sértette vérig azzal, hogy a kritikusok szerint elmaradott országnak mutatta be a hazájukat, a népét pedig elavult és sztereotipikus módon ábrázolta.

A The Underdogs: OOO (Out of Office) nem reklámspot, hanem egy tízperces rövidfilm. Műfaját tekintve könnyed komédiáról van szó, amelyben egy Thaiföldön üzleti úton járó, botcsinálta külföldi csoport új csomagológyár után kutat, a gondjaikat pedig Apple-féle termékek használatával oldják meg.

A thai emberek mélységesen elégedetlenek a reklámmal. Arra biztatom a thai embereket, hogy cseréljék le az Apple termékeiket, váltsanak másik márkákra

– kommentálta a hirdetést Sattra Sripan, a thaiföldi nemzetgyűlés alsóházának szóvivője.

A kritikákra válaszul az Apple elérhetetlenné tette a hirdetést és bocsánatot kért miatta. „A célunkat az ország optimizmusának és kultúrájának az ünneplése jelentette, és elnézést kérünk, hogy nem sikerült teljesen megfognunk a modern Thaiföld élénkségét” – nyilatkozta a cég szóvivője.

A saját YouTube-csatornájáról az Apple már törölte a hirdetést, de hírünk írásakor a Campaign webhelyén még megtekinthető volt és a YouTube-ra is szépen szivárognak vissza a részetek:

 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!