Pár hónapon belül másodjára lett botrány az Apple kreatívnak szánt reklámjai miatt, a cég reklámszakembereinek újabban valahogy nem sikerül megérteniük a közhangulatot és a szélesebb kontextust az ötleteik mérlegelésekor.
Az első botrány májusban robbant ki az iPad Pro présgépes reklámja miatt. Ebben hangszerekhez, játékgéphez, szoborhoz hasonló tárgyakat zúzott be, majd a présgép pofájának felemelkedésekor előtűnt az új táblagépe.
A hirdetéssel azt kívánta kommunikálni az Apple, hogy minden látott tárgy, továbbá emberi képesség kibontakoztatására szolgáló eszköz megtalálható az új iPad Próban. A kritikusai viszont csak egy minden emberit apránként elpusztító és szintetizáló techcég tapintatlanságát látták a reklámban, így a vállalat végül kénytelen volt bocsánatot kérni miatta.
Most itt a második menet, az Apple ezúttal Thaiföld népét sértette vérig azzal, hogy a kritikusok szerint elmaradott országnak mutatta be a hazájukat, a népét pedig elavult és sztereotipikus módon ábrázolta.
A The Underdogs: OOO (Out of Office) nem reklámspot, hanem egy tízperces rövidfilm. Műfaját tekintve könnyed komédiáról van szó, amelyben egy Thaiföldön üzleti úton járó, botcsinálta külföldi csoport új csomagológyár után kutat, a gondjaikat pedig Apple-féle termékek használatával oldják meg.
A thai emberek mélységesen elégedetlenek a reklámmal. Arra biztatom a thai embereket, hogy cseréljék le az Apple termékeiket, váltsanak másik márkákra
– kommentálta a hirdetést Sattra Sripan, a thaiföldi nemzetgyűlés alsóházának szóvivője.
A kritikákra válaszul az Apple elérhetetlenné tette a hirdetést és bocsánatot kért miatta. „A célunkat az ország optimizmusának és kultúrájának az ünneplése jelentette, és elnézést kérünk, hogy nem sikerült teljesen megfognunk a modern Thaiföld élénkségét” – nyilatkozta a cég szóvivője.
A saját YouTube-csatornájáról az Apple már törölte a hirdetést, de hírünk írásakor a Campaign webhelyén még megtekinthető volt és a YouTube-ra is szépen szivárognak vissza a részetek: