Bő egy évtizeddel a kép szétcsúszását megelőző dinamikus képfrissítési technológiának bemutatását követően az NVIDIA végre racionalizálta a G-Sync működését. A vállalat szerint a MediaTekkel partnerségben olyan monitorokba szánt általános vezérlőchipek készültek, amelyek teljesen leváltják az eddig használt, külön komponenst jelentett G-Sync vezérlőelektronikát.
Ennek köszönhetően a monitorok gyártói a jövőben számottevően olcsóbban képesek lesznek olyan monitorokat piacra dobni, amelyek teljes mértékben támogatják a G-Sync összes funkcióját.
A technológia legfontosabb eleme, hogy a monitorok képesek a képkockaszámhoz dinamikusan alkalmazkodó képfrissítési sebességgel megakadályozni a játék képének vízszintes vagy függőleges szétcsúszását a panelen, miközben messze simábbnak érződnek a mozgások.
A mostani racionalizálást az NVIDIA részben kényszerből lépte meg, a rivális AMD FreeSync ugyan minden tekintetben gyengébb megoldás, cserébe viszont már évek óta a legolcsóbb új monitorokban is elérhető.
A MediaTek költséghatékony új chipjeivel szerelt első monitorok az AOC Agon Pro AG276QSG2, az Acer Predator XB273U F5, továbbá az ASUS ROG Swift 360Hz PG27AQNR lesznek.
Ezek mindegyike 1440p felbontású, HDR-es, 360 Hz-es megoldás, azaz belépőkategóriásnak nem titulálhatóak, de a jövőben a tényleg szélesebb kör számára is elérhető gamer monitorokba is bekerülnek majd a lapkák.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!