Rövid időn belül másodjára állt elő különösen érdekes sztorival az Apple belső működését illetően a Bloomberg újságírója. Mark Gurman a napokban elárulta, hogy annak idején a vállalat marketingesei javarészt azért nem hagyták jóvá egy olcsó tévéokosító kütyü piacra dobását, mert az túl kedvező árú lett volna, ami a véleményük szerint árthatott volna az Apple imázsának.
Most ennél meghökkentőbb és jelenleg is releváns információ került napvilágra, ezúttal a vállalat legendásnak mondható felsővezetői kapcsán. Gurman úgy tudja, hogy Tim Cook nem szeret ikonikusnak mondható neveket elveszíteni, de nem feltétlenül gyakorlati okból, inkább attól tart, hogy a legendák távozása árt a dolgozók és a részvényesek hangulatának.
Emiatt ha legendás emberek kívánnak távozni az Apple-től, akkor próbálja húzni-halogatni a távozásukat. Kapnak egy jól hangzó titulusú és rendkívül jövedelmező új munkakört, de komolyan vehető munkát nem kell végezniük, gyakorlatilag csak dísznek vannak.
Gurman szerint kevéssel Steve Jobs halála után elsőként a hardveres dizájnokért felelt Bob Mansfield próbálta otthagyni a céget, de a fenti taktikával Tim Cook egészen 2020-ig a cégnél tartotta, majd Phil Schiller marketinges szakemberrel és Jony Ive formatervezővel is ebbe a játékba kezdett, Schiller a mai napig a vállalatnál van. Hamarosan újabb nagy név fog búcsúzni, Luca Maestri pénzügyi igazgató 2025-tel leköszön, de az Apple azt kommunikálja, hogy tanácsadóként folyamatosan a cég rendelkezésére fog állni.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!