Körülbelül egy éve kezdődött a YouTube reklámblokkolás elleni hadjárata. A hivatalos álláspont szerint aki használni kívánja a szolgáltatást, az vagy tolerálja a hirdetéseket, vagy előfizethet a reklámmentesítést is tartalmazó YouTube Premium havidíjas csomagra.
Az elmúlt időszakban a YouTube számos a reklámblokkoló nézőkkel való kibabrálási módszerrel kísérletezett, a tartalmakhoz való hozzáférésük részleges vagy teljes korlátozása, vagy épp a videók lenémításával való bosszantásuk után szerveroldali reklámbeszúrással kezdett kísérletezni.
A reklámblokkoló kiegészítők fejlesztői eddig az összes szélesebb körben aktivált módszert pár nap alatt hatástalanították.
A reklámok szerveroldalon való beszúrása tűnik a legnagyobb sikerrel kecsegtető elképzelésnek, ám ezt technikai és gazdaságossági okokból nem olyan egyszerű kivitelezni.
Az eddigi csekély sikerességi ráta nem vette el a YouTube programozóinak a kedvét, a napokban olyan beszámolók érkeztek, miszerint a videómegosztó sokaknál elrejtette a videók megtekintési számait és kiadási dátumait.
Pár napnyi felhasználói panaszkodás után a YouTube jelezte, hogy a bosszantó jelenség „csak bizonyos” böngészőkiegészítők használata esetén állhat fenn, a kikapcsolásukat követően varázsütésre újból láthatóvá válnak az információk.
Jó esély van rá, hogy a népszerű blokkolók napokon belül megkapják a YouTube legújabb bosszantását letiltó frissítést, aztán pedig folytatódhat a macska-egér játék.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!