A világ egyik legnagyobb nyomtatógyártója, az Epson nemrégiben közzétett európai kutatása szerint a tanárok és a szülők többsége a hagyományos, papíralapú tananyagok használatát preferálja a digitális eszközökkel szemben. A megkérdezettek 63%-a szerint a papíralapú tananyagok javítják az olvasási készséget, 47%-uk szerint pedig segítik a tudás megőrzését. A szülők 64%-a és a tanárok 58%-a gondolja úgy, hogy a papíralapú tanulás segíti a diákokat a koncentrációban és a figyelem fenntartásában, míg a digitális eszközök könnyen elvonhatják a figyelmüket.
A kutatásban részt vevő magyar szülők 90%-a véli úgy, hogy a papíralapú tananyagok egyáltalán nem elavultak. A magyar tanárok 82%-a pedig azt tapasztalta, hogy a diákok egyszerűen jobban tanulnak a fizikai eszközökkel. A szülők és a tanárok több mint fele a kiegyensúlyozottságot hangsúlyozza a technológia és a hagyományos módszerek között.
A kutatás rámutat arra, hogy a technológiának fontos szerepe van az oktatásban, de a papíralapú tananyagok továbbra is nélkülözhetetlenek a hatékony tanuláshoz. A szülők és a tanárok aggodalmukat fejezték ki a túlzott képernyőidő negatív hatásai miatt, mint például a szem megerőltetése, az alvászavarok és a szociális készségek fejlődésének gátlása.
A kutatás eredményei alapján az Epson arra ösztönzi az oktatási intézményeket, hogy találják meg az egyensúlyt a digitális és a papíralapú tanulás között. A vállalat kiemeli a nyomtatott tananyagok fontosságát, amelyek segíthetnek a diákoknak a koncentrációban, az olvasási készség fejlesztésében és a tudás hatékonyabb megőrzésében.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!