Lázadás tört ki a Coca Cola karácsonyi tévéreklámja miatt

Vágólapra másolva!
Mesterséges intelligenciával generálta az idei ünnepi hirdetését. Nem lett túl jó visszhangja.
Vágólapra másolva!

Az évtizedek alatt kulturális jelenséggé váltak a Coca Cola karácsonyi tévéreklámjai, a vonuló kamionos hirdetések annyira összefonódtak az ünnepekkel, mint a Macaulay Culkinnal készült Reszkessetek, betörők! megtekintése.

coca cola
Majdnem hihető, hogy valódi emberek láthatóak a Coca Cola reklámjában
Fotó: Coca Cola

Természetesen idén sem maradnak tévéreklám nélkül a nézők, azonban a Coca Cola nagy meglepetésre ezúttal nem klasszikus reklámfilmet forgatott, hanem videógeneráló mesterséges intelligenciával állította elő az ünnepi reklámját.

A 15 másodperces film az 1995-ös Holidays Are Coming modern verziója akar lenni, és műszaki értelemben a jelenlegi csúcstechnológiát képviseli. Ettől függetlenül megállapítható róla, hogy teljesen szintetikusan előállított tartalomról van szó, az általános látvány mellett a rendkívül sok vágás is árulkodó jel.

A Coca Cola európai marketingvezetője elmondta, hogy nem kívántak mindenképp MI-vel reklámot készíteni, de így kétségtelenül sokkal gyorsabb és olcsóbb volt a legyártása.

Az eddigi reakciók alapján a többség nincs elragadtatva a reklámtól. A videó alatti kommentekben a YouTube nézői lélekölő dolognak tartják, hogy az emberi szeretet ünnepének hangulatát egy olcsó és lélektelen, gépileg generált reklámmal próbálja átadni a Coca Cola, miközben bőven volna anyagi lehetősége igazi reklámot forgatni.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!