Nem dicsekedhetnek nagy üzleti sikerekkel a Microsoft Edge fejlesztői. Csak a számítógépes használatot nézve már 2022 tavasza óta ez az egyetlen olyan böngésző, amelynek stabilan 10% feletti piaci részesedése van, azonban az elmúlt egy évben nem sikerült felhasználókat szereznie, globálisan 13-14% részesedés között toporog.
A helyzetet most agresszív módon próbálja kezelni a Microsoft, újból vadászni kezdett a piacvezető Google Chrome felhasználóira. Az elmúlt napokban olyan panaszok érkeztek az érintettektől, melyek szerint a Windows elindítását követően automatikusan betöltődött az Edge a számítógépükön, és próbálta rávenni őket, hogy importálják bele a Chrome-ban lévő adataikat, például a könyvjelzőkre és a megnyitott fülekre kell gondolni.
A reklámszöveg szerint a Copilot chatbottal ellátott Edge használata javíthatja a böngészési élményüket.
A The Verge megkeresésére a Microsoft megerősítette a reklámkampányt. „Ez egy értesítés, amely lehetőséget ad az embereknek, hogy importálják az adataikat más böngészőkből. Van egy opció a kikapcsolására” – mondta.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!