Reklámokat mutogat a Netflix, de cserébe olcsóbb lesz

okostévé tévézés tévénézés netflix
Fotó: Blvck Paris / Unsplash
Vágólapra másolva!
Minden második újonnan leigazolt ügyfél hajlandó hirdetéseket nézni. A reklámos Netflix-csomag egyelőre nem minden országban elérhető.
Vágólapra másolva!

Rövid idő alatt két olyan üzleti manővert is végrehajtott a Netflix, amelyekkel drámaian rácáfolt az ipar és a fogyasztók többségének a feltételezéseire. Elsőként is vállalat bebizonyította, hogy abszolút megéri lecsapni a jelszavaikat illetéktelenül másokkal megosztó ügyfelekre, azok ugyanis nem fogják tömegesen faképnél hagyni a szolgáltatást, helyette vagy kiteszik a potyautas nézők szűrét a felhasználói fiókjaikból, vagy kifizetik az utánuk elkért pótdíjat.

Netflix reklám
Meglepően sokan választják a reklámokkal tűzdelt Netflixet
Fotó:  NurPhoto via AFP

Most újabb meghökkentő információt hozott nyilvánosságra a Netflix: amelyik piacon elérhető a reklámok mutogatásáért cserébe jóval olcsóbb csomagja, ott az új előfizetők már több mint a fele ezt választja. 

Ez érthető annak fényében, hogy például az Egyesült Államokban a reklámokat mutogató Standard csomagja 6,99 dollárba kerül, míg a reklámmentes Standard havidíja 15,49 dollár, azonban nagyságrendileg még így is sokak számára meglepetés lehet a hirdetéses csomag üzleti sikere.

Az üzlet sikert konkretizálva a Netflixnek már 70 millió reklámmutogatós csomagot választott előfizetője van, idén májusban még csak 40 millióan voltak.

Viszont a Netflix nem volt teljesen transzparens az ügyben, azt nem árulta el, hogy az elmúlt olyan fél évben összeszedett plusz 30 millió reklámnéző előfizető mekkora hányada teljesen új ügyfél, és mekkora hányaduk olyan régi előfizető, aki lefelé váltott egy drágább és reklámmentes csomagról.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!