Az ABC csatorna, a március 24-re, hétfőre virradóra megtartott filmes találkozó exkluzív közvetítője 21 százalékkal kisebb nézettséget könyvelhetett el az idén, mint 2002-ben. A három és fél órás ceremóniát 33 millióan látták az Egyesült Államokban, szemben a tavalyi 41,8 millióval.
Larry Hyams, az ABC közvélemény-kutatási szakértője az AFP-vel közölte, ilyen alacsony nézettség az 1950-es évek óta tartó Oscar-tévéközvetítések történetében öt évtizede nem volt, 1987 óta pedig egyszer sem süllyedt 40 millió alá.
Az Oscar-díjkiosztó általában a második legkedveltebb amerikai tévés esemény a Superbowl, az amerikai futball-bajnokság döntője után. Az idén azonban csak az 5. helyezést érte el a Los Angeles-i gála. Bár az ABC két reklámszünetet is felhasznált arra, hogy tudósítson a legfrissebb iraki fronthelyzetről, ez kevésnek bizonyult a konkurens csatornákkal szemben, ahol éjjel-nappal a sivatagi hadműveletekről tudósítanak - jelentette az MTI.
A nézettségi adatok szerint azonban az NBC tévéhálózat Jóbarátok (Friends) című sorozata keresettebb volt, mint a háborús képek. A vígjáték március 20-i, csütörtök esti ismétlésére, a Nielsen Media Research adatai szerint, majdnem 4 millióval többen voltak kíváncsiak, mint az ABC főműsoridős élő háborús közvetítésére. A csütörtöki, este 8 és 11 óra közötti ABC-s hírműsorokat átlagosan 10,8 millióan nézték, míg az NBC programját 13,6 millióan - írja a CNN.