A legtöbb ember nem a fővárosi helyszínen és nem a közszolgálati csatornán, hanem az RTL Klub közvetítésében látta a 2004-es Szent István napi tűzijátékot; a kereskedelmi csatorna beszámolóját 1 millió 650 ezren választották, annyian, mint az MTV és a TV2 párhuzamosan adott műsorát összesen.
Az este fél tíztől közvetített esemény azon ritka alkalmak egyike, amikor mindhárom országos, földi sugárzású televízión ugyanazt a programot adják, ezért a nézettség alakulása jól mutatja, hogy a közönség körében mennyire kedvelt egy csatorna. Az RTL Klub az utóbbi évek őszi és tavaszi tévés főszezonjaiban elért győzelmeit is túlszárnyalva, közel 40 százalékos közönségarányt ért el, kétszer magasabbat az állami ünnepséget közvetítő köztévé eredményénél (21,4 százalék), a legkevesebb nézőt pedig, messze lemaradva versenytársaitól, a TV2 vonzotta (17,4 százalék).
A teljes lakossághoz hasonlóan a reklámozók szempontjából kiemelten fontos csoport, az ötven év alatti felnőttek körében is nagy különbséggel nyert az RTL Klub, ami Kolosi Péter programigazgató szerint egyértelműen bizonyítja, melyik az első számú tévé a magyar közönség számára.
"Másodsorban azt is érdemes megemlíteni, hogy az RTL Klub már több éve közvetíti a tűzijátékot, de nem az MTV közvetítését veszi át, hanem saját stábbal dolgozik, így a más kameraállások és az egyéni kommentárral sugárzott műsor vonzóbb lehet a konkurens közvetítéseknél" - magyarázta Kolosi nagy különbség vélt okát.