A tanulmány igyekszik bemutatni a spanyol televíziózás helyzetét, bemutatván a szektorban tapasztalható tendenciákat, rámutatván a jelenlegi problémákra. Az Entidad de Gestión de Derechos de los Productores Audiovisuales (Egeda) által készített jelentés szerint a hazai gyártású műsorok színvonala jelentősen emelkedett, a nézők pedig egyre inkább a valós, megtörtént sztorikra építő, életszagú sorozatokat kedvelik, szemben a valóságtól egyre jobban elrugaszkodó, túlságosan mesterséges, "filmstúdióban felvett" realitykkel. Adatokkal próbálják bizonyítani, hogy a korábbi panaszok (melyek szerint a valódi minőségnek nincs piaca) nem igazak - és az sem igaz, hogy egy valóságshow egy perce hússzor olcsóbban jön ki, mint egy igényes sorozat hatvan másodperce.
Az analízis kitér arra, hogy az egyre vadabb, extrémebb valóságshow-k a világ több pontján nagyon nézettek, de a spanyol publikum nem annyira kíváncsi ezekre - miközben a "hagyományos, elsőgenerációs realityk elfáradtak", azaz a Big Brother folytatásai már nem hozzák izgalomba a nézőket.
Megemlítik, hogy a másik gyakori félelem - az, hogy az amerikai filmek, műsorok mindent elnyomnak, és megszűnik a nemzeti kultúra - is inkább csak túlzott rettegés, semmint valós fenyegetés, ugyanis tavaly például a spanyol tévékben a tíz legnézettebb műsorból négy saját gyártású volt. A filmek esetében viszont igaz az amerikai dominancia, ugyanis a 100 legnézettebb egész estés filmből 84 amerikai produkció volt - a listára csak 13 ibériai alkotás tudott bekerülni, holott a spanyol film elismert az egész világon. A nézettségi adatok szerint a TVE volt ezúttal is a legnézettebb csatorna, ezt a Telecinco követi.
A gyerekek tévézési szokásit vizsgálva kiderült, hogy ugyanannyit ültek a készülék előtt, mint egy évvel korábban - átlagosan 146 percet naponta. Ez sokkal kevesebb, mint amennyit a (4 és 12 éves kor közti) magyar kisgyerekek töltenek tévézéssel, ugyanis az AGB Hungary adatai szerint ők 188 percig nézik a képernyőt.