A SBS Broadcasting bevételeinek több mint 11 százalékát a magyar TV2 csoport adja, amely magába foglalja a TV2 kereskedelmi televíziót, a produkciós Interaktív Kft.-t és közvetve a telekommunikációs szolgáltatásokat nyújtó Telefor Kft.-t. A magyar csoport amerikai számviteli szabályok szerinti, nem auditált nettó árbevétele 4,96 milliárd forint volt az első negyedévben, ami az előző év azonos időszakához képest 22 százalékos növekedésnek felel meg.
Kereszty Gábor vezérigazgató elmondta, hogy a csoport az első negyedévben annak ellenére növelni tudta bevételeit, hogy ebben az időszakban is folytatódott a FMCG szektor hirdetési kedvének tavaly ősz óta tapasztalható visszaesése. Ebben döntő szerepet játszott, hogy a TV2 megszilárdította nézettségét a hirdetők számára legfontosabb 18-49 éves korosztály körében.
Noha folyamatosan erősödik a verseny a nézők kegyeiért, több tematikus csatorna is indult az elmúlt időszakban, a nézők most még enyhe elvándorlásának elébe mentek azzal, hogy létrehozták a tematikus és kábelcsatornákat magában foglaló értékesítési portfóliójukat (Írisz, Spektrum, Club), amelyet a jövőben tovább kívánnak bővíteni. Így a hirdetőik számára biztosítják, hogy ugyanazt a nézőközönséget továbbra is elérjék. Ugyanakkor a TV2 stabilan őrzi a helyét a nézettségi versenyben, elsősorban az olyan műsoroknak köszönhetően, mint amilyen a Megasztár második szériája volt. A Megasztár vetélkedő második szériája összességében 1,2 milliárd forint bevételt hozott a csatornának, ám ennek csak 67 százaléka származott a szpotbevételekből, a többit már az alternatív üzletágak tették ki.
Várdy Zoltán kereskedelmi igazgató hozzátette, hogy a csoport árbevételének meghatározó hányada továbbra is a TV2 reklámszpotbevételeiből származik, azonban egyre nagyobb arány képviselnek a szponzorációból és a new médiás megoldásokból származó bevételek is.
Forrás: TV2