Az év egyik jellemzője volt, hogy több - külföldön már bizonyított, valóban nem összecsapott - tévésorozat került képernyőre főműsoridőben, miközben szinte teljesen eltűntek a valóságshow-k. Az amerikai szériák közül legjobban a Lost - Eltűntek teljesít, a péntekenként, az RTL-en futó, szigetre került, repülőgép-szerencsétlenséget túlélő maroknyi ember kalandjai egyfelől állandó izgalomban tartják a nézőket, másfelől igen korrekt nézettséget is hoznak. A jól kitalált - néhol zavaros - előélettel rendelkező, érdekes karakterek mind másképpen élik meg a társadalmon kívüli létet, ez pedig újabb bonyodalmakhoz vezet. Egyre több a titok, egyre több a kétely, a válaszra váró kérdés - csak győzze észben tartani a néző, hogy ki miben mesterkedik. Noha nézőszámban ettől elmarad az eddig szerda késő esténként sugárzott Szültetett feleségek, a TV2 mégsem bánhatja, hogy megvette a sorozatot (ami ugyanannak az amerikai ABC tévécsatornának a sikere, mint a Lost), itt is ragyogó karakterek, humoros és jól kifundált figurák mozognak a képernyőn, itt is mindenkinek van valami kis szennyes titka, és itt is összefutnak a szálak egy idő után. Mintha az Amerikai szépség forogna: a látszólag békés, meghitt, lombos lakónegyedben mindenkinek van valami perverziója, és persze halott is akad.
A valóságshow-k viszont teljesen eltűntek: miközben Szlovákiában és Csehországban ősszel nagy sikerrel futott a helyi Big Brother és a magyar licenc, a Való Világ (ott Kiválasztottak címmel), itthon teljesen eltűntek ezek a műsorok. A BB2 már 2003 tavaszán kimúlt (folytatást nem tervez a TV2), a VV3 pedig 2004 nyarán befejeződött. Azóta a stáb tartott két, több napon átívelő szereplőválogatást, a hírek szerint szinte kész az új villa is, ám egyelőre nincs hír a folytatásról, talán kockázatosnak ítélik meg. Hozzá kell tenni, hogy az RTL Klub ősszel végig vezetett a nézettségi versenyben, Vágó István pedig nemcsak viszi a milliókat, hanem hozza is (nézők formájában), így nem indokolt levenni a műsorról a Legyen ön is milliomos!-t, mint történt az korábban többször - épp a Való Világ-ok miatt.
2005 januárjában eljött annak az ideje, hogy napi vetítésű, saját, hazai szappanoperát indítson a TV2. Érthetően nem volt cél a sorozat villámgyors likvidálása, így nem az évek óta legnézettebb Barátok közt sávjában versenyeztették a magyar Brinkmann professzort, a Jóban-rosszban este héttől látható a csatornán. Másfél milliárd forintos költségvetés, tizenhét igazi színész, szép és új stúdió, ragyogó díszlet: a Fekete-erdő klinika romantikája, az akciódús Vészhelyzet pörgős képi világával, megmerítve a 2005-ös magyar valóságában, ármány, cselszövés, intrika és szerelem. Ez volt az ígéret, az orvosok bizakodnak, az intenzíven nincs még senki: 1,2-1,4 milliós nézettséggel fut a sorozat, 30 százalék körüli közönségaránnyal. Az elején nagyon kellett a szenzáció, a bulvárlapok támogatása, így a sorozatban, amely arra büszke, hogy igazi színészek játsszák a főbb szerepeket, felbukkant Michelle Wild / Vad Katalin is -, aki ugyan szintén sokat filmezett, de mégis másképp. Az egykori pornódíva jelenleg is tagja a csapatnak, a jelek szerint bevált ápolónőként is.
Februárban már konfliktusok előzték meg az RTL Klub új heti sorozatát, a később nézettségben igen jól teljesítő Győzike-show-t. A csatorna azt állította, hogy a program úgy szórakoztat majd, hogy közben csökkenti a cigányokkal kapcsolatos negatív előítéleteket, az egyik roma vezető szerint azonban a műsor beharangozója nem ezt mutatta. A kisebbségi ombudsman, valamint a romák helyzetével foglalkozó, több más szakember kockázatosnak tartotta a vállalkozást, volt, aki azt mondta, nem hatásvadász realityvel kellett volna kezdeni a cigányok főműsoridős szerepeltetését. A harsány, pénzsszóró, műveletlen, de érző lelkű és családszerető roma sztereotípiája a képernyőről is lejött. Főképp értelmiségi körökben gyakori volt a fanyalgás a show kapcsán, ugyanakkor az RTL Klub adatokkal bizonyította, hogy az egyetemet vagy főiskolát végzők-végzettek körében a roma showmanról készített doku soap legalább annyira népszerű, mint a Megasztár. Utóbbiról diplomások közt nem volt kínos beszélgetni, sokaknak megvolt a kedvenc előadója, ugyanakkor alig lehetett találni értelmiségit, aki bevallotta volna, hogy követi Győzike határokat nem ismerő kalandjait. A több kontinenst bejárt Romantic-frontember műsora persze nem a fanyalgó, nyafogó értelmiségnek volt szánva, mint ahogy a kereskedelmi tévék műsorai általában nem a diplomások magas szellemi igényeit igyekeznek kielégíteni.
Az előzetes aggodalmakat Gáspár Győző az irigységnek és a rosszindulatnak tudta be. Az énekes nekünk nyilatkozva azt mondta, eddig is sokat tett a romákért és új show-ja is csak használni fog. "Példát akarok mutatni a cigány gyerekeknek, hogy lássák, az ő álmaik is teljesülhetnek. A show-t magam miatt nem kellett volna bevállalnom, mert eddig is sikeres voltam, a célom az, hogy az emberek megismerjék a roma kultúrát és szokásokat"- nyilatkozta Gáspár Győző, hogy ez sikerült-e egy év alatt, döntse el mindenki maga.
Az év elején kiderült, hogy Kepes András visszatér a képernyőre, Váncsa István pedig nevét és arcát adta egy Szellemvasút nevű, módfelett csekély humortartalommal bíró borzalomhoz: az Árkus-féle Parabola legrosszabb pillanatait idéző műsor csak egy adást ért meg, ami dicséretes önkritikára vall a csatorna részéről (az egy szem adás a teljes lakosságnál jól teljesített, a fiatalabbaknál gyengébben muzsikált).
Hajós András a TV2-es Magánszám után a Viasaton tűnt fel, de onnan is távozott, harminc adás után. Ekkor került az RTL Klubhoz: itt előbb a Heti hetes csapatába ült be, majd eljött az idő, és saját műsort vezethetett: ez volt a rossz emlékű Benne leszek a tévében. Itt a teljes mélypont az volt, amikor egy megtermett ember egy törpe barátját felemelte és az ágyra dobálta - eztán pedig a végig dermesztően kínos Komár László (aki a "te nem homoszexuális vagy, hanem buzi" mondattal is bizonyított) élénken érdeklődött a törpék péniszének mérete felől. Hajós nem vette komolyan a műsort: "A szó hétköznapi értelmében picit primitív, de semmiképp nem öncélú baromkodás. Egyszerűen rá kell jönnünk, hogy olyan korban élünk, mikor a kereskedelmi televíziózás nem a valóság, hanem egy show. Röhögés az egész" - mondta nekünk. Megkockáztatjuk, hogy ő sem érezte jól magát a gyenge sztriptíz-előadásokat, rettentő hamis, artikulálatlanul éneklő önjelölt művészeket felvonultató műsorban.