Az Ecopolyba olyan komoly szándékú embereket keres a csatorna, akik rendelkeznek valamiféle újszerű elgondolással, termékkel vagy innovációval, olyasmivel, ami Magyarországon még nem szerepel, vagy nincs benne a köztudatban. Az öttagú zsűribe olyan sikeres magyar vállalkozókat ültet az RTL Klub, akik saját ötletük, termékük, tehetségük, találmányuk által tettek szert komolyabb vagyonra és akár ismertségre is. Hiteles embereket igyekeznek meghívni, akik szinte a semmiből építették fel egzisztenciájukat és tettek szert komoly presztízsre és megbecsülésre az üzleti életben.
A zsűritagok feladata lesz megítélni, hogy az adott epizódban szereplő 7-10 üzleti ötlet közül melyik az, amelyik életképes, melyiknek van létjogosultsága ma Magyarországon, melyikben van potenciál, energia és fantázia. A zsűritagoknak fenn kell tartaniuk a lehetőséget, hogy amennyiben egy vállalkozás különösen elnyeri a tetszésüket, abban tulajdonrészt vásároljanak. Ez gyakorlatilag egy igazi tárgyalási szituáció szimulálását jelenti, amelynek végén a zsűritag vagy tagok valós üzletrészt szereznek egy cégben, vagy jogot vásárolnak egy találmányban. Ha a jelölt nem elég határozott, könnyen elveszítheti a többségi részesedését saját üzletében csak azért, hogy azt megvalósulni lássa. Amennyiben kemény tárgyalópartnerrel találják szembe magukat a zsűritagok, heves vita is kialakulhat az árakról, a befektetett összeg nagyságáról és a tulajdoni hányadokról.
A műsor szerkezete egyszerű lesz, az egyes prezentációk lineárisan követik egymást. Nincs műsorvezető, a zsűritagok feladata, hogy leállítsák, kiküldjék, vagy marasztalják a jelentkezőt. A cél az, hogy minden adásban legyen legalább egy szereplő, aki sikerrel jár, azaz megszerzi a kért összeget.
A műsorban lehetőséget nyert vállalkozók az üzleti életben való boldogulását a jövőben is szeretné figyelemmel követni a csatorna, ezért minden egyes jelentkezőnek bele kell egyeznie, hogy a produkció szerkesztői időről időre betekintést nyerjenek az üzletmenetébe.