Az alapsztori: két barát Alaszkán és Szibérián keresztül hazaviszi egyikük ódon Cadillacjét Los Angelesből Budapestre. Fábry Sándorral és Wahorn Andrással 2005-ben 25 amerikai, 49 orosz forgatási napot dolgozott a stáb. Közel 560 óra forgatott anyag készült hat kamerával, 20 ezer megtett kilométer során, közúton és vonaton, amibe a tengeri szállítást nem számolták bele.
"Ágyban feküdtem este, épp a Cadillacemre gondoltam, amit Los Angelesben hagytam, mert drága lett volna hazahozni. Ekkor hívott telefonon Sanyi az ötlettel, hogy üljünk bele, hozzuk haza, csináljunk róla filmet. Ekkor költözött fény az éjszakába" - emlékezett Wahorn még tavaly májusban a Szabadság téren megtartott sajtótájékoztatón, ám nem meglepő, hogy Fábry szerint egészen másképp történt a dolog. A sajtótájékoztatónak a csatorna megadta a módját. "Ha valaki tizenöt évvel ezelőtt azt mondja, hogy itt állunk majd integetve, egy emelvényen, alattam egy élő tigris, ketrecben, mellettem az amerikai követség és a szovjet hősök emlékműve, három Cadillac és egy nagy glóbuszt tartó lányok, akkor nemigen hiszem el" - szónokolt Fábry az út során érintendő öt ország zászlaja előtt. A tigris ugyan végigaludta a hangos eseményt, de ez nemigen számított.
Fábry és Wahorn barátsága 1994-ben köttetett közös könyvük, az Elfújta a tigris kapcsán, a road movie ötlete jó egy évtizeddel később született. A filmhez kellett az RTL Klub támogatása, így készült el a tizenkétszer ötven percnyi produktum, közel hatszáz percnyi vágott anyag, amit a nézőt permanens sokkban/sakkban tartó tartalommal töltöttek meg.
Egy ötvenperces epizód egy útszakaszt dolgoz fel, a sorozat lineárisan építkezik. Részei úgy készülnek, hogy önállóan is élvezhetőek legyenek. Egy epizódban két-három helyi megszólaló van, ez körülbelül a műsor 30 százaléka. A különböző műsorvezető-centrikus elemek (bevonódás a helyi életbe, a műsorvezető cselekedetein keresztül szituációk, jelenségek, kulturális toposzok bemutatása) szintén körülbelül ugyanekkora teret kap, lesz klasszikus útifilmszerű képanyag helyszíni narrációval, de a két főhős is sokat beszélget - ha már heteket töltenek el egy autóban dekkolva.
Los Angelesben már az induláskor sem működött az autó, egy 30 éves Cadillac Eldorado Convertible (8000 cm3-es motorja a legnagyobb szériában gyártott autómotor, fogyasztása 100 km-enként több, mint 20 liter), ugyanis Josénak, a meszkalinfüggő autószerelőnek nem sikerült menetképes állapotba hoznia. Már a reptéri parkolóból való kiálláskor felforrt a víz, másnap reggelre pedig a teljes elektromos rendszer meghibásodott. A kocsi Kalifornia, Oregon és Washington állam számos autószerelőjénél megfordult, ám végül Andy, egy seattle-i magyar specialista oldotta meg a gondokat. Kiderült, hogy az autónak a fékrendszere is már csak a csodával határos módon működött, továbbá benzinvezetékét a kipufogón vezették át, így csak az volt a kérdés, hogy a kocsi előbb robban fel vagy zuhan szakadékba.