Reggel 7.00, Jetix. Egy gondterhelt tekintetű középkori várúr nézi a vélhetően időutazás során odapottyan kis csapat serénykedését. A grupp politikailag abszolút korrekt: a szőke kisfiú mellett ott van egy indiánnak vagy latinak kinéző lányka, egy fekete srác (hogy az USA-ban élő kisebbségek ne találják rasszistának az alkotást) és egy vörös hajú, malacképű, szemüveges csitri. Utóbbi üzenete egyértelmű: ne bánkódj, ha hatévesen nem vagy még topmodell, segítő és hasznos tagja lehetsz egy jó bandának, és persze barátaid is lehetnek.
7.15, Minimax. Békés családi idill, napsütötte, amerikai jellegű kertváros, rendezett kertek, szép házak. Csak egy béka okoz kisebb felfordulást, majdnem bedarálja egy halkan zümmögő fűnyíró - de ennyi, nincs is több riasztó képsor, nincs agresszív jelenet. Aztán előkerül egy baseballütő, ez itthon fenyítőeszköz, odaát sportszer. Végül persze akad izgalom, a haszontalan csibészek labdája beleesik a házat festő szaki vödrébe, így a mesterember megkergeti a mihasznákat.
7.25, Jetix. A Született kémek, Totally spies. A lányok pikpakk beöltöznek orosz katonának (az egyik végtelenül elszomorodik az egyenruha miatt, így nem érzi csininek magát), majd a főnök szól: "Kitűnő! Mentsétek meg a világot!" - Látható, a rajzolt Charlie angyalai-nak szóló üzenet tiszta, egyértelmű, nincs lacafaca. A kémlányok (egy vörös, egy szőke és egy fekete, persze) belopóznak egy titkos bázisba, innen aztán kő kövön nem marad. Tanulság nincs, üzenet semmi.
7.30, Cartoon Network. A Toonami megy. Cikázó lézernyalábok, repkedő szuperhősök, iszonyatos üvöltözés, nagy robbanások, miközben egy nagy, bordó rém tombol hörögve. Nyilván vicces perceket töltöttek a szakemberek a szinkronstúdióban. A kolosszust megfékezik, a földönkívüli lány pedig ide-oda repked a bolygók közt, csúnyának érzi magát, ezért hullott byroni spleenbe. "Nem volt teljesen egyedül" - magyarázza meleg hangon a narrátor, mintegy vigasztalásképp. Társasága is akad hamar, egy fehér, sáskafejű, ám mégis pókszerű lény meg akarja enni Csillagfényt. Jön a megmentő, hörgés, morgás, sikoly, üvöltés, kávét sem kell lefőzni, ettől még a halott is felébred. Az üzenet, amit szelídebben is lehet továbbítani: a legnagyobb bajban is akad barátod.
7.45, Minimax. Egy mackó kalandjai zajlanak: vajon miért a bocs, a kismedve lett a sztár a gyerekek közt? Miért van hússzor több medvés mese, mint őzikés, mókusos, teknősös vagy békás? Itt a maci nagyszülei gyémántlakodalomra készülődnek serényen, az öreg medve táncol, trombitál, csak úgy feszül rajta a szép lakkcipő, az ing, a mellény, a nyakkendő. Miért van ruha az állatokon - és ha már van, a főhős miért teljesen pucér? Ez nem klasszikus állatmese (azok amúgy is eltűnőben vannak), itt a medve pazar házban él, lemezjátszója van, és kocsit vezet - de legalább nem gyilkol le senkit.
7.55, Cartoon Network. Egy lila rém gabonapelyhet majszol egy komor várkastélyban, ám nem túl nyugodt, mert a közeli kanapén ott ücsörög a Halál, fekete lepelben, kaszával kezében. Miután rendezik a konfliktust, vált a kép, egy iskola a helyszín. "Rágó nélkül nem tudok dolgozatot írni!" - vinnyog hangosan és haragosan a roppant ellenszenves főhős, erre persze felrobban mellette egy pad és vele egy diák. Innen már minden szürreális és zavaros: végtelen a valószínűtlenségben lebegve megjelenik egy beszélő rágógumi, aki nekiáll viccet mondani, a rémült gyerekek nagy döbbenetére. Tanulság itt is van: aludjunk egy nagyot, mielőtt sztorit írunk egy rajzfilmhez.
Kicsinek cica, nagynak robot
A kicsik körében az AGB Nielsen szerint 2006 januárjában a Minimax volt a legnépszerűbb adó, a Cartoon Network alig maradt le, a Jetix lényegesen kevesebb nézőt vonzott, a Nickelodeon pedig sajnálatosan kevés helyen fogható. Azt is vizsgálták, hogy a gyerekekkel tévé előtt időző anyukák melyik csatornát preferálják: a páros tévézésben is a Minimax nyert, jelentős fórral (kétszer annyi anyuka marad a kicsi mellett). A Minimax eredeti arculata, mely a logó és a figurák együtteséből állt, a nyolcvanas évek spanyol-francia designvilágát tükrözte, ez pár hete újult meg. A képernyőn feltűnő arculati elemek, valamint a magazin, a honlap átalakítása az új figurák megjelenésével, a teljes Minimax-brand megújítását eredményezte. A csatorna fő nézőközönségének, a 4-12 éves korosztálynak készültek Mini, Max, Picicica és Macikutya - a Minimax új figurái.
A csatornánál a Noddy kalandjai játékvárosban az egyik kedvelt rajzfilm, ebben semmiféle agresszió nincs (szinte már elborzasztó jelenet a kacagó vidámságban, mikor egy fekete felleg lepi el a várost, és a leggonoszabb manók is legfeljebb virágot lopnak közben), politikai korrektségben is élen jár, hiszen van benne lábatlan figura, szakállas manó, láthatóan elf ősökkel (ő a százéves fehér szakállú törpe, Nagy-Fül), kifogástalanul udvarias és roppant segítőkész rendőr. Fiatal lány karakterből, azaz Noddynak való potenciális társból pedig mindössze egy van, egy fekete kislány.
Arthur nyolcéves tengerimalac (!), akinek kérdései, problémai, kalandjai, vágyai megegyeznek egy hasonló korú lurkóéval - ő a komplexusokkal küzdő, visszahúzódó szemüveges kisfiúknak is üzen. A sorozatból megtudhatjuk, mit szól Arthur az új szemüvegéhez, mi történik akkor, mikor az iskola legrettegettebb tanára lesz az osztályfőnöke, vagy milyen küzdelem árán sikerül elérnie, hogy szülei elég megbízhatónak gondolják ahhoz, hogy (ne feledjük, tengerimalacként!) saját kisállatot tarthasson otthon. Egy másik sorozatban Sharon pedig fogszabályzót kap, ezzel kénytelen éli, de fémes vigyorral is vidám marad: üzenet, hogy ne bánkódjanak a kis csibészek, akiket kezelésbe vesz a fogdoki.
Bob és Bobek, a két nyuszi szintén kalandos életet él (nyilván nehéz lenne érdekes sorozatot készíteni egy depressziós, folyton pincében gubbasztó gőtéről). A barátok elhatározzák, hogy körbeutazzák a Földet, és szétnéznek a világban - de nagyobb baj nem történik sehol, sőt, a félpucér kannibálok sem eszik meg őket azonmód, helyette inkább vidám táncot járnak, divatos csonttal hajukban.