A tanítási szünet miatt - főleg a délelőtti időszakban - nő a csatorna nézettsége, másrészt a fiatalok sok nagyszabású rendezvényen gyűlnek össze, ezen trendeket igyekszik kihasználni a csatorna. A zenetévé több új, saját gyártású, időszakos műsort épít a programstruktúrájába a nyár folyamán. Ezek mind naponta jelentkező, félórás epizódokból állnak és 5-6 héten keresztül tartanak.
A Shibuya című, saját gyártású karaoke vetélkedő jó nézettséggel büszkélkedhetett a nyár elején. Több adás 10% feletti közönségarányt produkált a városi 15-29 éves célcsoportban, így a VIVA már megkezdte a sorozat ismétlését. Tavaly sikert aratott, így idén is adásba kerül a CKM Címlaplány vetélkedő augusztus 21. és szeptember vége között. A vetélkedőn megmérettetett csinos lányok közül a három szerencsés győztes a CKM címlapján szerepelhet. "A casting már lezajlott, és harminc szexi, kalandvágyó hölgy várja a forgatások megkezdését. A pikáns, humoros feladatok a lányok nőiességét és ügyességét teszik próbára" - áll a tévé sajtóanyagában.
Az elmúlt évekhez hasonlóan, a VIVA ismét végigkíséri a Coca-Cola Beach House eseményeit a Hullámtörő című, augusztus 20-ig tartó, naponta jelentkező műsorában. A nagyszabású záróeseménnyel egy időben, a VIVA egy egész hétvégét szentel a Beach House 10 éves története legizgalmasabb pillanatainak bemutatására. A Sziget Fesztiválról is folyamatosan, naponta tudósít a tévé. A Sziget című, napi félórás műsora augusztus 7-18. között jelentkezik majd.
Az augusztusi Budapest Parádéra különleges felépítménnyel és dekorációval kamiont indít a csatorna - az elmúlt évek szavazásai alapján, a VIVA korábbi kamionjai a legjobbak közt voltak. Ezt megelőzően a kamion táncosainak válogatására casting műsor indult. A hathetes, július végéig tartó, Add Magad című napi adásban versengenek a leglelkesebb és legfeltűnőbb táncos fiatalok, hogy a Parádén a legjobb helyen látszódjanak és a legjobb helyről lássanak.