Az elmúlt héten a teljes lakosság körében a TV2 volt a legnézettebb hazai tévé, 26,6 százalékos eredménnyel. A tévézők 23,3 százaléka általában az RTL Klubot, 15,1 százalék az m1-et, 4,7 százalék pedig a Viasat műsorát preferálta. A kereskedelmi csatornáknak és a reklámozóknak fontos 18-49-es célcsoportban már erősebb valamivel az RTL: kereken 27 százalékot jegyezhetett fel a csatorna, soványka kéttizeddel jobb, mint a rivális eredménye. A fiatalabbaknál az m1 9,4, a Viasat pedig 5,2 százalékot produkált az AGB Nielsen mérései szerint.
Az elmúlt hét bágyasztó, hervasztó kánikulában telt el, így nem meglepő, hogy viszonylag szerény számokkal is élmezőnyben lehet tanyázni. A második legnézettebb műsort (Tények) 1,35 millió honfitársunk látta, de ez csak most volt elég a képzeletbeli ezüstéremhez: találomra felütöttük az április közepi statisztikákat, akkoriban 1,53 millió néző kellett a tizedik helyhez is. A logikusan csökkenő érdeklődés nem zavarta a Barátok közt stábját: az RTL szappanoperájának utolsó része szállította az első helyet, hozta a 1,71 millió nézőt. Igaz, hogy az épp tévézők 40,8 százaléka feszengett a készülék előtt, de mégiscsak jelentősen elvett az izgalomból, hogy aznap reggel a bulvárlapok (képpel is) lehozták, hogy lelövik Berényi Miklóst, sőt, a Reggeli - Süss fel nap is foglalkozott az üggyel. Talán ezzel a poént is lelőtték, jó előre, elrontván sokak szórakozását.
A vezető szappanopera után négy TV2-es műsor következik a listán, 1,3 millió felett teljesített a Tények, a Napló, a Csupasz pisztoly című vígjáték és az öreg Walker, a texasi kopó. Az RTL a Fókusz-t kormányozta be a hatodik helyre, aztán egy James Bond-film jön, a Columbo, majd egy régi western, A hét mesterlövész. Különösebb meglepetések nincsenek a listán, új, saját gyártású műsorok a nagy adókon nem indultak. A Dolmen - Rejtelmek szigete kevesebb, mint az épp tévézők harmadát izgatta, de ez is bő egymillió magyart jelentett abban a sávban. Az m1 két műsorral szerepel a Top 30-ban, így a Gondolj apádra című Hofi-emlékműsor 940 ezer, a Szuperbuli ismétlése 907 ezer nézőt szórakoztatott. A Viasatnak A helyszínelők hoztak 450 ezer nézőt, Benny Hill 225 ezer magyart érdekelt, de a Gyilkos sorok sem maradt le nagyon.
A kereskedelmi célcsoportban a TV2-n vetített Csupasz pisztoly ért be az első helyre, közel 700 ezer fiatalabb honpolgár kuncogott a vígjátékon. A lelőtt Berényi drámája 647 ezer, célcsoporthoz tartozó nézőt sokkolt (42,3 százalékos közönségarány, igen jó), a Dolmen pedig a reklámozók kedvenc korosztályánál jobban szerepelt, bejött a harmadik helyre. Csütörtökön valamiért mindkét nagy csatorna úgy gondolta, hogy német vígjátékkal kell kijönni, hiszen a nép őrjöng, tombol, csak germán tinikre vágyik: meg is kapták a tévézők szinte ugyanazon idősávban a Szex, csajok, Mallorca és A fiúk mindig csak azt akarják című mesterműveket. Egyik sem váltott ki huzamosabb hisztériát.
Kalmár Csaba