A lányok sárga lapot kapnak sutyorgásért vagy mobiltelefon illegális használatáért, de vállat vonnak, nem törődnek a sopánkodó Novák Péter műsorvezetővel. Zoli lakó is egykedvűen, unottan fogadja a figyelmeztetést, amit azért kap, mert ittasan kivizelt a lakás ablakából az Andrássy útra. A kiszavazós estén minden játékos a szerintük antiszociális Zsanzi játékost küldené haza, de végül Lékó Péter testvére, Tommi repül (ha már két "m", akkor miért nem "y"?). Tommi lakó még tesz egy kíséretet a szavazatvásárlásra, részesedést ígér egy - saját fotóit értékesítő - aukció bevételéből, de kiesik, még a kiállítás megnyitója előtt. A kiközösített Zsanzi marad (a hat évvel ezelőtti Palotás Petra számolja a rokonszenvvoksokat, gépi módszerrel), nagy bödön grízgaluskalevest főz, de senki nem ugrik rá, ellenben fintorog, ami újabb galibához vezet.
A Bár című realityre még sokan emlékezhetnek, noha akkoriban az országosan 45%-os lefedettségű, átlagosan 2%-os nézettségű Viasat még marginálisabb csatornának számított. 2001 elején 31 ezer internet-felhasználó, tíz hét alatt több mint kétszázezer alkalommal kapcsolódott az akkor még alig látogatott portálra, hogy a Bár című valóságshow online nézőjeként követhesse nyomon, miképp próbál meg üzemeltetni pár kiválasztott fiatal egy budapesti üzemegységet. A hazai internetes élő videóközvetítések történetében akkor ez a sugárzási időtartam rekordnak számított (figyelem, még az első Big Brother és a Való Világ előtt járunk, bő egy évvel), a website milliós nagyságrendű oldalletöltése ugyancsak figyelemreméltó volt.
A műsor során heti egy játékos esett ki. A lakók rokonszenv- és ellenszenvvoksokat adtak egymásra: a legnegatívabb megítélésű játékos párbajozott a legszimpatikusabbnak ítéltetett lakótárs által kijelölt személlyel, rájuk lehetett szavazni telefonon, sms-ben. Persze ment a számolgatás, kombinálás, ki kerüljön oda a kieső székébe, kinek feje felett csapkodja Novák a gongot. Aki maradt, egyre rosszabbul nézett ki: a végére pár legényen már erősen látszott a heteken át tartó masszív italozás, erős dohányzás, napi 10-12 órás vendéglátós munka és a csekély alvásmennyiség. A gyakran másnapos Tiger lakót például centi vastagon kellett alapozóval ellátni, hogy kamerabarát arcot mutasson: az ő hadaró, zavaros szövegét a televíziónézők kedvéért gyakran feliratozni kellett, hiszen a mondanivaló magva - már ha volt neki egyáltalán - elveszett a zajban.
Míg a Való Világ szereplői bő egy évvel később magas sziklákat másztak, látványos pózőrködés közepette, barlangokban kúsztak vagy helikopterrel repkedtek, itt a stáb megelégedett azzal, hogy kizavarta a szereplőket, hogy kosarazzanak egy közeli játszótéren. Nem ment a sztárolás, a bárban is csak lézengtek a vendégek az első hetekben, a szereplők pedig folyamatosan kapták a visszajelzéseket, miközben eldiskuráltak a vendégekkel. Ma már egy ilyen elképzelhetetlen lenne: a Viasat 3 sem az a kicsiny csatorna, ami hat éve volt, egy hasonló - skandináv licenc - műsor beindítása után másnap már tele lenne az üzemegység, flörtre kész tinilányokkal.
A Bár volt a Viasat 3 első nagyobb dobása Magyarországon, egy szűkebb, fiatal nézői csoport felfigyelt a csatornára. Egy évvel később, 2002 őszén a Farm című realityvel kísérleteztek (ebben kissé nomád körülmények közé, egy magányos, erdei házba száműztek egy tucatnyi kiválasztottat), de az időzítés pocsék volt: a nagyközönség addigra a TV2 és az RTL Klub show-ival, Renátókkal és Évikkel volt elfoglalva.
Kalmár Csaba