Mégis miféleképp lehet egyetlen történetből egy megannyi epizódból álló történetfüzért felépíteni? A választ saját szemünkkel láthatjuk a képernyőkön, ugyanis a sorozatok, melyek irodalmi alapanyagból készülnek, nem feltétlenül ragaszkodnak a regény (vagy jobb esetben a regényciklus) történeteihez, hanem csak a fő szituációkat veszik át, hogy aztán azt az eredeti írótól, azaz a leírtaktól függetlenedve csavarják-facsarják tovább azokat a sorozat készítői és a népes írógárda.
2007/2008-ra fedezte fel végleg Hollywood a könyveket, mivel most minden eddiginél több irodalmi alapú sorozat került és kerülhet bemutatásra. A könyves sorozatötletek, amellett, hogy egy népes rajongótábort már premierjük pillanatában magukénak tudhatnak és remek árukapcsolásnak számítanak, spórolásnak sem utolsók, hiszen a jelenleg sztrájkoló forgatókönyvírók válláról is leveszik a gondolkodás és az eredeti ötletek kitalálásának terhét.
Ráadásul az idei sorozattervek arra is rávilágítanak, hogy mennyire széles a paletta, hiszen krimitől kezdve, tinisorozaton át, nőknek szóló pletykasorozatig mindenből lehet válogatni. Az NBC valamikor télre időzítette be a Lipstick Jungle (itthon Rúzs és New York) című sorozatát, melyet a Szex és New York írónője, Candace Bushnell jegyez - persze a legújabb képernyősített műve is a nőket helyezi a középpontba. Bushnell világában nőkön természetesen sikeres nőket kell érteni, akik - bár karrierjük remekül áll - magánéletükben gyötrődnek, és az efféle gyötrődések remekül húzhatóak egy-egy sorozat szavatosságát jelző határig, ergó nagyszerű alapanyagnak számítanak egy tévés producer kezében.
Hasonlóan remekül kifejthető sok-sok részben a szeptemberben a CW adón bemutatkozó Gossip Girl című tinisorozat, mely a hasonló című könyvsorozatra épül, melyet idehaza az Ulpius-ház Könyvkiadó kezdett el megjelentetni Cecily von Ziegesartól s melynek alapszituációját és alapkaraktereit kölcsönözte ki a sorozat. Ez azt jelenti, hogy annyi maradt meg az eredeti sztoriból, hogy a hajdani két legjobb barátnő, mostanság ellenséges Serena és Blair, a két New York-i felső tízezerből származó, elit gimnáziumba járó lány kalandjait, szembenállását követhetjük figyelemmel, sok-sok a könyvben is előforduló és a sorozat kedvéért kitalált mellékszereplővel feldúsítva.
A fentiekkel ellentétben a Women's Murder Club című sorozat esetében már mindenképpen csak mankót kínálhat az eredeti regény, hiszen műfaja krimi lévén az alapanyag csak pár epizódra lenne elegendő, ráadásul a meglepetésre építkező könyvek lényege veszne el a pontos adaptáció révén a sorozatban, ami így a könyvet ismerők számára nem lenne érdekes, hiszen tudnák, hogy ki a gyilkos. Ezért az alapkaraktereket más és más bűnügyekbe mártják az írók, és James Patterson egy sokadik részt megtekintve nem is biztos, hogy ráismerne az általa megálmodott személyekre.