Az év 17. hetében is az RTL Klub volt a legkedveltebb hazai csatorna, ezúttal 27,2 százalékos átlagos nézettséggel. A TV2 adását átlagban ötből egy tévéző figyelte (20,8 százalék), míg az m1 11,1 százalékot írhatott fel a teljes lakosságnál. Megfigyelhető, hogy esténként, főműsoridőben mindkét nagy kereskedelmi tévé javít, fél hét és este tizenegy közt az RTL közel 32 százalékra kúszik fel, a TV2 pedig a 25 százalék felé halad. Ilyenkor aránylag nézettebb az MTV is, azaz a kisebb tévék főképp este hét előtt szívják el a nagyok nézőt.
Kereskedelmi célcsoportban, azaz az ötven alatti felnőtt nézőknél 27,5 százalékot jegyzett az RTL Klub, 22,2 százalékot a TV2. A különbség főműsoridőben 7,6 százalékpont.
Kertész Géza szenvedései is lázban tartották múlt héten is a magyar nézőket, egy erős estén 2,04 millióan nézték és hallgatták a jajveszékelő Magdi nénit. A második helyet is elvitte az RTL, a Fókusz-szal, de A széf is hozott 1,57 milliót egy este, így megcsípte a képzeletbeli bronzot. A csatorna jegyzi még a legnézettebb filmet (Las bandidas), a legkedveltebb doku soapot (Győzike) és a legjobb eredményt elért hírműsort is. A Vacsoracsata egy ízben 50 százalékos SHR-t produkált, ami kiemelkedőnek számít: a főzőműsort nézte a tévé előtt gubbasztók fele.
A TV2 átalakította a műsorrendjét, így a Jóban Rosszban lett a legnézettebb műsora, bár az 1,3 millió nézőnél volt már több. A Napló 1,29, A kiválasztott pedig 1,26 millió nézőt vonzott. A Hal a tortán becsúszott a halálsávba, a BK ellen, de így is összeszedett egy erősebb estéjén 1,2 millió nézőt (logikusan ennek töredékét hozta délután). A péntek este is érdekes, ekkor a CSI: Miami még simán veri a Feleségek-et, de aztán a Popdaráló legyűri az Édes drága titkaink című sorozatot, majd a Beugró is elnáspángolja az Asszonymaffiá-t.
Az MTV a harmincas listán csak egyszer szerepel, méghozzá a Csináljuk a fesztivált című show-val. Erre 911 ezer tévéző figyelt, miközben a teljes lakosságnál 21,7 százalékot ért el. Az m1 alighanem hamar kiegyezne azzal, ha ennyi lenne az átlagos közönségaránya.
Film kell a fiataloknak
A lényeg a kereskedelmi tévéknél mégis a 18 és 49 éves kor közti csoport. Itt is a Barátok közt győzedelmeskedett, a Las bandidas futott be másodiknak, a TV2 viszont felkapaszkodott a dobogóra az Indiana Jones-sorozat második részével. Szép számokat hozott a Fókusz,Győzike, az Irigy Hónaljmirigy és Doktor House is. Uri Geller csak 25,7 százalékra volt képes a célcsoportban, ugyanakkor javul szépen a kissé bárgyú, de igen vidám Popdaráló, már 28,3 százaléknál tart. A Hal a tortán legerősebb estéjén 23,9 százalékot jegyzett, ami több, mint a korábban ebben a sávban vetített TV2-es sorozatok átlaga.
A Viasat3-on a Miami helyszínelők új részét nézték a legtöbben, 450 ezren, a BL-meccs 352 ezer készüléken futott, a (vegasi) helyszínelők szöszmötölését pedig 310 ezren figyelték. A célcsoportban, tehát a 18-49-es kategóriában A helyszínelők értek el jobb közönségarányt (16 százalék), este tízes kezdéssel, de David Carusóék a közel 15 százalékkal is több fiatal nézőt hoztak, kilenc és tíz óra közt.
Az ATV-n az Esti Frizbi ért el komoly nézettséget vasárnap este, erre 381 ezer tévéző figyelt. 150 ezres táborral bírt múlt héten az Újságíróklub és a Pont7, Fásy Ádámmal pedig 137 ezren mulattak. A Friderikusz Most legjobb eredménye 97 ezer néző volt múlt héten. A csatorna a kábeles háztartásoknál, a 18 éven felüli tévézőknél méri magát, itt Hajdú Péter műsora ért el 11,8 százalékot, a többi esti talkshow vagy zenész műsor 3 és 6 százalék közt teljesített.