A fogyasztói szokásokkal foglalkozó Journal of Consumer Researchben megjelent egy Sweet Escape című tanulmány, amely többek között azt állítja, hogy a krimisorozatok nézése elhízáshoz vezethet, főleg, ha a széria olyan naturális képi eszközökkel dolgozik, mint mondjuk a Helyszínelők, az Esküdt ellenségek vagy a Gyilkos elmék.
Az ok állítólag igen egyszerű: egy hatásos krimi közelebb hozza a halált a tévénézőkhöz, így ráébreszti őket saját halandóságukra. Ez pedig ahhoz vezethet, hogy, ha csak tudattalanul is, de minél nagyobb mértékben ki szeretnénk használni a földi lét nyújtotta örömöket - így az evésbe is belevetjük magunkat.
"Azt tapasztaltuk, hogy amikor az emberek belegondolnak abba, hogy valamikor - ha nem is most, de valamikor - meg fognak halni, egyszerre mindenből többet akarnak vásárolni" - fogalmazott a tanulmány egyik szerzője, Naomi Mandel, aki az Arizonai Egyetem marketingtanszékének docense is egyben.
Mandel és kollégái egyébként a 2001. szeptember 11. utáni vásárlási hullámra figyeltek fel, ezután kezdtek el foglalkozni a témával. Kísérleteik egyikében például arra kértek egy csapatnyi embert, hogy írják le leendő halálukkal kapcsolatos érzéseiket, miközben a kontrollcsoport tagjai azt öntötték szavakba, hogy mit élnek át a fogorvosnál. Akik a halálukról írtak, átlagban 25%-kal többet ettek az odakészített süteményekből.