Január 15-én vetítik A helyszínelők utolsó epizódját William Petersennel, utána a nyomozások már Gil Grissom nélkül folynak, mivel búcsút intett a CBS sorozatának, és nem forgat többet stábbal. Az ew.com-nak mesélt az elmúlt kilenc évről, arról, hogy kerek egésznek érzi helyszínelős karrierjét, úgy látja, a végéhez ért. "Nem fog hiányozni nekem Grissom, és remélem, a nézettségen sem látszik meg a távozása" - fűzte hozzá.
Nézettségről pedig a CSI-sorozatok kapcsán pironkodás nélkül lehet beszélni, mivel a vegasi csapat 21,3 milliós átlagot hoz az USA-ban, itthon pedig az eredeti CSI és a spinoffok egyaránt ragyogó számokat szállítanak a Viasat3-nak, az RTL Klubnak és az AXN-nek. A brand egyik vonzereje, hogy (majdnem) minden epizód végén lezárást kap a néző, aki bármikor bekapcsolódhat, nem tragédia, ha kihagy pár részt. Egy Szökés vagy egy Hősök már lényegesen nehezebben követhető, bonyolultabb, némi összpontosítást igényel, esetükben kéthetes kihagyás könnyen a végleges lemondást vonhatja maga után.
Petersen elmondta, hogy döntésének legfőbb oka, hogy kezdett elkényelmesedni, ellustulni, és attól félt, hogy annyi pénze lesz, hogy soha többet nem akar már keményen dolgozni. 600 ezer dollárt keresett epizódonként (a legtöbb, országos adón futó nagysorozat esetében 22 rész szokott lemenni egy évadban), de most úgy látja, le kell lépni. Komoly változást akart, és ezt el is érte, hiszen egy ideje Chicagóban él, és színházban, 300 ember előtt játszik.
Míg Petersen vígan vette a kalapját, kollégái zöme nem örült annyira a szakításnak. Marg Helgenberger például egyenesen traumaként élte meg a válást. "Nem bírtam abbahagyni a sírást. Nehéz volt, és nehéz most is, mivel nagyszerű volt az együtt töltött idő. És már vége. Egy korszak zárul le" - nyilatkozta.
A helyszínelők máig a CBS egyik legjobb vállalkozása, száznál több országba adták el a jogokat, Petersent felismerik Tahitin és Togóban is. A reklámidő sem olcsó, egy 30 másodperces szpot a CSI egyik reklámszünetében negyedmillió dollárt kóstál.