Talán túlzás azt állítani, hogy a TV2 mindent elkövetett, hogy ne nézzék meg a tévézők a Rúzs és New York-ot (Lipstick Jungle), de kétségkívül nem könnyítette meg a fogyasztók helyzetét. Az új sorozat nem is került be a tévéújságokba, mert későbbi startra volt tervezve, de a konkurencia korai rajtja miatt sietve be kellett dobni. Hátránnyal nyitott, mert ezt a Született feleségek ismétlése vezette fel, míg az RTL-en az agyonpromózott Terminator - Sarah Connor krónikái futott a kilences sávban, majd ott rögtön, reklám nélkül indult a szintén friss Túsztárgyalók.
A hosszú, unalmas reklámblokk után kezdődő Rúzs és New York tehát eleve premiert kapott ellenfélnek, de olyat, mely erősebb felvezetővel került képernyőre, ráadásul vagy tíz perccel korábban is el tudott rajtolni. Ha bízik a nagyvárosi, nagymenő nőkben a csatorna (mert azt nem is feltételezzük, hogy nem bíznak bennük), akkor miért nem kezdtek kilenckor, miért volt indokolt egy Született feleségek-ismétléssel előjönni? Így jócskán tíz után rajtoltak az eldugott New York-i nők, addigra az elcsigázott magyar háziasszonyok, megfáradt kismamák zöme már nem biztos, hogy frissen és fitten, szívében izgalommal várta az új szériát.
Azt a sorozatot, mely nagy reményekkel indult az USA-ban, és valamiféle rokona lett volna a Szex és New York-nak (mely itthon az HBO-nak és a Viasatnak szállította a hűséges női nézőket). A testvéri viszony nem véletlen, a Lipstick Jungle-nak Candace Bushnell regénye adja az alapot, nélküle pedig nem született volna meg a sok millió nőnek remek szórakozást nyújtó HBO-s sorozat sem. A történet három főszereplője szintén New Yorkban tevékenykedik, szintén nő, de nem kispénzű takarító vagy csóró bébiszitter: a sztoriban egyikük ötödik, a másik 12., a harmadik pedig 17. helyezett a The New York Post "legbefolyásosabb nőinek" ötvenes listáján.
Ennek megfelelően a magyar néző a hazai valóságtól rettenően messze elhelyezkedő világba illesztett konfliktusokat kap sorra, de meggyőződhet arról, hogy sok probléma nagyjából ugyanaz, függetlenül attól, hogy valaki egy kőbánya-kispesti panelban albérlő vagy szemtelenül gazdag nagymenő a világ fővárosában. A vagány, laza férfi éppannyira kihasználja az érzékeny, szeretetre szomjazó - látszólagos páncélja ellenére védtelen - nőt itt és ott, az éles, teljességgel indokolatlannak érzett kritika épp annyira kiborítja a kisteleki óvónőt, mint a kreatív, milliomos, női divatdiktátort az Egyesült Államokban, a munkahelyi problémák pedig akkor is jönnek, ha valaki a Parador Pictures filmipari óriás elnöknője, vagy egy kis butikot, bt.-t igazgat Borsodban. Igaz, hogy előbbinek Leonardo DiCaprióval (és dörzsölt ügynökével), utóbbinak egy rosszarcú behajtóval van dolga, de egyikkel sem lehet könnyű.
A szereplők közt ott a számtalan ismert filmben látott Brooke Shields, ő amúgy épp ugyanebben az időpontban pár évvel fiatalabban, viszont sokkal vastagabb szemöldökkel az m2-n is felbukkant, magyar hívei a véletlenek szerencsétlen összejátszása miatt nyilván öngyilkosságot fontolgattak. Főszereplő még Kim Raver, aki Jack Bauer szerelmét alakította sokat a 24-ben, játszott a Kilenc túsz-ban, a Harmadik műszak-ban, de epizódszerepet kapott a Vészhelyzet-ben is. A már eleve menő névvel (Victory Ford) felruházott Lindsay Price is szerepelt több tucat tévés produkcióban, főleg a Beverly Hills 90201-ben, de volt még sok kisebb jelenete (Így jártam anyátokkal, Las Vegas, NCIS). A férfiak mellettük elvileg csak tartozékok, de többször kiderül, hogy igazából nagyon fontos kellékek - ha nincs meg az összhang, akkor menten sírásra görbül a száj, könnyes lesz a korábban büszke tekintet.
Az első évadban csak hét, a másodikban tizenhárom rész készült, ami nem sok, de még van esély a folytatásra. Az NBC nem érzi nagyon erősnek a nézettséget, így a sorozatnak kint még lehet jövője, talán más csatornán. A magyar valóságtól ugyan reménytelenül messze van - de ki szereti nézni a valóságot még este tízkor is, a képernyőn?