Január 1-je óta - keretek között - engedélyezett a termékelhelyezések alkalmazása a saját gyártású műsorokban. A termékelhelyezések a csökkenő tendenciát mutató reklámszpotbevételek mellett új és releváns forrást jelenthetnek a televízió-csatornák és a rádiók számára.
Az Ipsos legutóbbi felmérése szerint a tévézők 83 százalékát nem zavarta a termékelhelyezés: 86 százalék pedig vélte úgy, hogy a műsor menetét nem zavarta az üveg az asztalon, a nem véletlenül kitett plakát.
Az Ipsos által megkérdezettek 77 százalékának nem okozott gondot, ha felismert egy márkát, tízből hatan pedig inkább néznek létező, valódi márkát egy valóságshow-ban vagy fikciós sorozatban, mint egy kitalált terméket. A válaszadóknak csak 15 százaléka nézne szívesebben olyan műsort, amelyben nincsenek felismerhető márkanevek, és mindössze 8 százalék mondta azt, hogy eleve le sem ül megnézni az adott műsort, ha tudja, hogy termékelhelyezés található benne.
A felmérés szerint a tévézők 82-83 százaléka elfogadja, ha egy ismert cég reklámja van a háttérben, vagy ha felismerhető, boltban forgalmazott terméket használnak a műsor szereplői - a válaszadók közel harmada viszont nem szeretné, ha a termék beépülne a történetbe és "további cselekményeket" indítana el.